ابزارهای بهینه سازی وب سایت را بشناسید.

یکی از ابزارهای بهینه سازی وب سایت است

در حال حاضر ابزارهای بهینه سازی وب سایت زیادی در اینترنت یافت می شوند که به شما کمک می کنند تا بتوانید کسب و کار خود را بهبود بخشید. در حال حاضر مشاغل در تلاش هستند تا بتوانند خدمات ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه دهند.

امروزه به دلیل گسترش مشاغل و رقابت شدیدی که بین شرکت ها وجود دارد، ارزش سئو و بهینه سازی سایت بیش از قبل مشهود است. در حال حاضر اغلب کسب و کارها به نحوه رقابت در فضای وب توجه بیشتری دارند زیرا مطلع هستند تا برای موفقیت باید به بهتر دیده شدن خود نزد مخاطبان تلاش کنند. در این مطلب قصد داریم توضیحاتی در خصوص بهبود بخشیدن به ترافیک و بازدید سایت ارائه دهیم. از این طریق می توانید با راه‌ حل ‌های سئو برای پیشبرد اهداف خود آشنا شوید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اهمیت یافتن کلمات کلیدی از طریق ابزارهای بهینه سازی وب سایت

یافتن کلمات کلیدی از طریق ابزارهای بهینه سازی وب سایت کار دشواری نیست. ممکن است پس از طراحی سایت با این مشکل مواجه شوید که ندانید کلمات کلیدی هدف شما چه کلماتی هستند. زیرا در واقع هدف قرار دادن کلمات کلیدی مناسب با حرفه شما در زمان طراحی سایت مهم ترین و تاثیرگذارترین بخش در سئو سایت است. پس لازم است تا کلمات کلیدی هدف خود را بشناسید و از آن ها در محتوای سایت خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که اگر ارائه دهنده محصول یا خدمات هستید کلمات کلیدی شما همان محصولات و خدماتتان هستند اما باید بتوانید آن ها را به درستی شناسایی کنید و از آن ها برای بهبود بازدید سایت خود استفاده نمایید.

چگونه کلمات کلیدی هدف را مشخص کنیم:

  • توجه داشته باشید که کلمات کلیدی هدف شما باید مرتبط با محصولات و خدمات شما باشند.
  • برای کلمه کلیدی هدف، لازم است تا به اندازه کافی سرچ کلمه کلیدی بالا باشد تا مخاطبین را جذب کند.

مد نظر داشته باشید که کلمه کلیدی هدف با توجه به کشور، خاص بودن نوع محصول/خدمات و فصلی بودن تفاوت دارد. شما باید درک بالایی از نیاز مخاطبان داشته باشید. در واقع دانش شما در صنعت به شما کمک می ‌کند تا بتوانید کلمات کلیدی هدف و مناسب حوزه فعالیت خود را مطابق با نیاز مخاطبان خود ارزیابی و انتخاب نمایید.

 چه ابزارهایی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی قبل از طراحی سایت مناسب هستند؟

در زیر به بررسی تعدادی از ابزارهای بهینه سازی وب سایت پرداخته ایم که شامل موارد زیر است:

  • Moz Keyword Explorer

Moz Keyword Explorer یکی از ابزارهای بهینه سازی وب سایت است که از آن برای تحقیق در خصوص کلمات کلیدی استفاده می شود. به کمک این ابزار دسترسی به میلیون‌ ها کلمات کلیدی فراهم است، این ابزار قادر است به شما در انتخاب لیست کلمات کلیدی در هنگام طراحی سایت کمک شایانی کند. همچنین از این طریق شما می ‌توانید کمات کلیدی پیشنهادی، وب سایت ‌های رتبه ‌بندی، و همه معیارهای موجود در کلمه کلیدی خود را مشاهده کنید.

  • Ahrefs Keyword Explorer یا keyword generator

یکی از ابزارهای بهینه سازی وب سایت است که برای پیدا کردن کلمات کلیدی جدید به منظور هدف قرار دادن در طراحی سایت، تغییرات، دیدن میزان جستجوی آن ‌ها، مشاهده ایده ‌های کلمات کلیدی و غیره مفید و مناسب است.

  • گوگل ترندز (Google Trends)

گوگل ترندز بستر مناسبی است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا روند جستجو برای کلمات کلیدی منتخب را بررسی کنید. همچنین در صورتی که بخواهید بین چند کلمه مشابه یکی را انتحاب کنید، با استفاده از این ابزار این امکان برای شما فراهم است. می توانید پس از مقایسه چند کلمات کلیدی نسبت به انتخاب بهترین آن اقدام کنید.

در بعضی از مواقع، برخی از کلمات کلیدی در مقایسه با دیگر کلمات کلیدی دارای حجم میانگین جستجوی ماهانه بیشتری هستند، پس با بررسی دقیق و مقایسه آن ها می توانید کلمه کلیدی هدف را انتخاب کنید.

  • Answer The Public

یکی از ابزارهای بهینه سازی وب سایت است که برای شما این امکان را فراهم می کند تا سوالاتی را که معمولا در حول کلمات کلیدی شما جستجو می ‌شوند، ببینید. همچنین می تواند به تولید ایده ‌های محتوا شما نیز کمک نماید.

سرچ کنسول گوگل (Google Search Console)

سرچ کنسول گوگل به شما کمک می ‌کند تا عملکرد وب سایت خود را در نتایج جستجو ارزیابی و نتیجه را مشاهده کنید. این ابزار برای سئو و بررسی وضعیت وب سایت شما بسیار خوب و عالی است. از طریق این ابزار می ‌توان برای یافتن کلمات کلیدی مناسب صفحات سایت استفاده کرد. همچنین می توانید عملکرد وب سایت خود را پس از انتخاب کلمات کلیدی مشاهده کنید.

در این ابزار امکان فیلتر کلمات کلیدی و ترکیب آن ها فراهم است و بر اساس آن ها می توانید گزارشی از وضعیت وب سایت خود بر اساس آن کلمات کلیدی به همراه میزان نمایش و تعداد کلیک کاربران را مشاهده کنید. همچنین امکان گزارش گیری بر اساس بازه زمانی نیز فراهم است.

برای سئو و بهینه سازی سایت چه باید کرد؟

  • بعد از طراحی سایت نسبت به بروز رسانی داده ‌های خود اقدام کنید.

عنوان صفحه (Title): عنوان صفحه باید جذاب، خاص واضح، مرتبط   با موضوع نوسته و کمتر از 60 کاراکتر باشد.

توضیحات متا دیسکریپشن: در توضیحات متا سعی کنید از کلمات کلیدی مهم و بدون تکرار زیاد کلمات کلیدی استفاده کنید. توضیحات متا دیسکریپشن باید حدود 150-160 کاراکتر باشد.

H1: این‌ تگ عناوین موجود در صفحه است که به طور معمول در بالای صفحه نمایش داده می ‌شوند، این عناوین باید با صفحه شما مرتبط باشند چون ساختار مقاله و زمینه را پس از طراحی سایت برای گوگل و کاربر ایجاد می ‌کنند.

تولید محتوا و انتخاب کلمات کلیدی

توجه داشته باشید که ابزارهایی از قبیل Answer The Public ایده ‌هایی از موضوعاتی که در مورد کلمات کلیدی مهم مطرح شده است را در اختیار شما قرار می ‌دهد. پس می توانید از آن ‌ها یک پست وبلاگ تهیه کنید!

اطمینان یابید که عنوانی برای آن در نظر گرفته ‌اید، شامل کلمات کلیدی باشد و توسط کاربران نیز به راحتی قابل درک باشند. در صمن بهتر است در تمام مطالب خود از لینک های داخلی و خارجی استفاده کنید. چون لینکدهی عامل مهمی در رتبه ‌بندی مناسب صفحات در طراحی سایت است. بهتر است بین صفحات سایت خود پیوند برقرار کنید تا بتوانید رتبه خوبی کسب کنید.

سخن پایانی

شرکت طراحی سایت وب آقا با در اختیار داشتن تیم متخصص در زمینه سئو با بکارگیری ابزارهای بهینه سازی وب سایت، این امکان را فراهم کرده تا بهترین کیفیت را در راستای بهینه سازی وب سایت به شما عزیزان ارائه دهد. برای مشاوره و یا هرگونه سوال در این خصوص می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید.