تاثیر کیفیت محتوا بر سئو سایت چگونه است؟

تاثیر کیفیت محتوا بر سئو سایت

پس از طراحی سایت، باید محتوا مناسب در وب سایت قرار گیرد. اگر در تولید محتوا سایت، قواعد و اصول سئو را رعایت نکنید، وب سایت شما نمی تواند رتبه خوبی در موتورهای جستجو مانند گوکل به دست آورد. اما مد نظر داشته باشید که صرفا گذاشتن محتوا در سایت کافی نیست و محتوا باید از کیفیت بالا بهره مند باشد. هر قدر که محتوای وب سایت شما جذاب باشد، به طور حتم می توانید بازدیدکنندگان بیشتری داشته باشید و با افزایش ترافیک سئوی بهتری خواهید داشت.

اهمیت محتوا برای سئو سایت در چیست؟

موتور جستجوی گوگل الگوریتمی دارد که قادر است ارتباط محتوا سایت با جستجوهای کاربران را تحلیل و درک نماید. علاوه بر آن گوگل می تواند از طریق مدت زمان قرار گرفتن کاربران در وب سایت، رتبه بندی را اعمال کند. در نتیجه هر قدر مدت زمان قرار گرفتن کاربران در وب سایت افزایش یابد وب سایت ها می توانند رتبه بالاتری کسب کنند. در نتیجه موتور جستجوی گوکل در زمان سرچ کلمات کلیدی در گوگل، وب سایت هایی که رتبه بالاتری دارند را در رتبه های نخست لیست نتایج جستجو نشان می دهد.

الگوریتم ‌های گوگل، می توانند به راحتی میزان کیفیت محتوای سایت شما را بررسی کنند و در صورتی که محتوای سایت شما کپی و تکراری باشد، امتیاز منفی دریافت خواهید کرد. اما چنان چه وب سایت شما محتوای با کیفیتی داشته باشد، در لیست برترین سایت ‌های گوگل قرار می گیرد.

پس به طور مستقیم کیفیت محتوا بر بهینه سازی و سئوی سایت تاثیر می گذارد، زیرا از نظر موتورهای جستجو مهمترین موضوع کیفیت محتواست. پس هر گونه کپی برداری از مطالب وب سایت های دیگر و باعث کاهش رتبه وب سایت شما می شود. محتوای کپی توسط موتورهای جستجو شناسایی می شوند و بی ارزش تلقی می شوند. علاوه بر آن موتورهای جستجو بسیار هوشمند هستند و در زمان مواجه با تگ‎ ها‎ و عنوان های تکراری در محتوای وب سایت، تمام محتوا را تکراری تشخیص می‎دهند که این موضوع منجر به افت رتبه وب سایت شما می گردد.

نحوه تولید محتوای سئو شده چگونه است؟

محتوا باکیفیت به رشد و گسترش کسب و کارهای اینترنتی شما کمک می کند! اما برای تولید یک محتوای موثر و مفید، باید مراحلی را طی کنیم. در صورتی که محتوای شما با کیفیت باشد باعث جلب رضایت کاربران می شود و می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید. مراحل نحوه تولید محتوای سئو شده به شرح زیر است:

1.  تحقیق در خصوص کلمات کلیدی

قبل از این که نسبت به تولید محتوا اقدام کنید باید نیاز کاربران را بشناسید. شناسایی نیاز کاربران همان تحقیق کلمات کلیدی است که باید از آن مطلع باشید. تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تا بتوانید نیاز اصلی کاربران را شناسایی کنید؛ در اصل، در فضای آنلاین و از طریق ابزارهایی مانند کیورد پلنر که یکی از بهترین ابزارهای گوگل برای یافتن کلمات کلیدی است، می توانید ببینید که کاربران چه کلمات کلیدی را جستجو کرده اند. با بررسی این کلمات می توانید استراتژی درستی برای تولید محتوا پیاده سازی کنید. همچنین می توانید چند کلمه کلیدی مربوط به کسب و کار خود را انتخاب کنید و از بهترین آن ها استفاده نمایید.

در خصوص کلمات کلیدی با رقابت زیاد، بهتر است از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید. قبل از تحقیق کلمات کلیدی هرگز نسبت به تولید محتوا اقدام نکنید؛ زیرا فقط زمان، انرژی و بودجه خود را هدر می دهید.

2. تولید محتوا مطابق با نیاز کاربران

به طور حتم برای شما نیز پیش آمده است که دنبال اطلاعات خاصی هستید اما وب سایت هایی که به آن ها مراجعه می کنید، پاسخگوی سوالات شما نیستند. دلیل این موضوع این است که این محتواها ارزش زیادی ندارند و نمی توانند به نیاز یا سوالات کاربران پاسخ دهند. در این وضعیت کاربران آن وب سایت را ترک خواهند کرد که در رتبه بندی آن وب سایت تاثیر منفی دارد. پس بهتر است ابتدا کلمات کلیدی حوزه فعالیت خود را مشخص کنید. سپس خود را جای کاربران بگذارید و به دنبال تولید محتوای با ارزش و باکیفیت برای وب سایت خود باشید. همچنین سعی کنید محتواهای باارزش و مفیدی تهیه کنید. محتوایی که پاسخگوی سوالات کاربران باشد تا بتواند ترافیک خوبی را به وب سایت شما هدایت کند.

3.  بررسی نحوه مناسب ارائه محتوا

در این مرحله شما می دانید که کاربران چه نیازی دارند و چه محتوایی را جستجو می کنند. حال وقت آن رسیده است که در مورد نحوه ارائه مناسب محتوا تحقیق کنید! زیرا نحوه ارائه اهمیت بسیار زیادی دارد پس نیاز است تا کاربران خود را شناسایی کنید و با توجه به مخاطبان هدف خود بهترین محتوا را ارائه دهید.

ویژگی های یک محتوای با کیفیت چیست؟

برای نوشتن محتوا باید نکاتی را مد نظر قرار دهید تا یک محتوای باکیفیت داشته باشید. برای این کار می توانید محتوای خود را به تیم حرفه ای وب آقا بسپارید. تیم ما متشکل از نیروهای با تجربه و کاربلد است که قادر هستند محتوای باارزشی را تهیه کنند. به طور کلی برخی از ویژگی های یک محتوای با کیفیت به شرح زیر است؟

  • محتوا روان باشد.
  • محتوا بدون غلط املایی باشد.
  • گرامر محتوا صحیح و بدون خطا باشد.
  • کاملا در چهارچوب ادبی باشد (از نوشتن محتوای خودمانی اجتناب کنید).
  • مطالب حقیقی و با استدلال باشد.
  • در محتوا، منابع استفاده شده ذکر شود.
  • محتوا برای تمام افراد قابل درک باشد.
  • محتوا باید به طور منظم منتشر شود.
  • در محتوا از تصاویر با حجم کم و متناسب با موضوع استفاده شود.

بعد از طراحی سایت چگونه محتوای بهینه و سئو شده تولید کنیم؟

برای یک محتوای سئو شده موارد زیر را رعایت کنید تا محتوای باکیفیتی داشته باشید:

  1. محتوا جدید و منحصر به فرد باشد
  2. محتوا دارای اطلاعات کافی باشد
  3. در محتوا از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.
  4. از قرار دادن محتوای تکراری در سایت خود داری نمایید.
  5. اگر برای تولید محتوا از وب سایت های خارجی استفاده می کنید، حتما منابع جدید و معتبر باشند.
  6. در تولید محتوا، اصول گرامری و نگارشی را رعایت نمایید.
  7. بهتر است در محتوای صفحه از تصاویر و دیگر المان های گرافیکی استفاده شود تا باعث خستگی مخاطبان نشود.

موتورهای جستجو چه محتوایی را با ارزش می دانند؟

جالب است بدانید که تنها محتوای متنی برای وب سایت کافی نیست و برای بهبود رتبه وب سایت خود باید از محتوای صوتی، محتوای متنی و محتوای ویدئویی استفاده کنید. سعی کنید در محتوای خود از کلمات کلیدی اصلی و فرعی استفاده کنید. کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی دارند و به رشد کسب و کار شما در موتورهای جستجو کمک می کنند.

جمع بندی

همان طور که گفته شد محتوای بهینه و باکیفیت، به افزایش بازدید و سئو سایت شما کمک می کند، مدت زمان ماندن کاربر در سایت را افزایش می دهد و سبب بهبود اعتبار سایت شما می شود. در واقع تمامی این موارد به طور مستقیم و غیر مستقیم بر روی سئوی وب سایت شما تاثیرگذار هستند. پس ضروری است بعد از طراحی سایت نسبت به تولید محتوای منحصر به فرد و یونیک اقدام کنید. در صورتی که برای وب سایت خود نیاز به تولید محتوا دارید، می توانید با همکاران ما در وب آقا در ارتباط باشید. تیم ما به طور تخصصی بر روی تولید محتوای یونیک فعالیت می کنند و می توانند به شما در این راستا کمک نمایند.