تفاوت طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت در چیست؟

تفاوت طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت در چیست؟

تفاوت طراحی اپلیکیشن و طراحی سایت در چیست؟ ممکن است این سوال هم به ذهن شما خطور کرده باشد که بین طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل چه تفاوتی دارد. در دنیای امروز وب سایت ها بیشتره، بر محتوای خود تأکید دارند؛ در حالی که اپلیکیشن‌ها بر کارکرد و ارائه خدمات فعالیت پررنگ‌تری دارند. سایت‌ها اصولاً یک سری مطالب یا محتوا را به صورت یکسان برای همه کاربران ارائه می‌دهند اما اپلیکیشن‌ها بر اساس رفتار کاربران و تعاملاتی که با آن‌ها داشته، اطلاعات را مورد پردازش و بررسی قرار داده و خدماتی مناسب کاربر ارائه می‌دهد. برای اینکه بتوانید از وب سایت‌ها استفاده کنید باید به اینترنت متصل باشید در صورتی که برای استفاده از عموم اپلیکیشن‌ها نیازی به اینترنت نخواهد بود و تنها کافیست یک بار اینترنت خود را متصل کرده و پس از بارگذاری کامل اپلیکیشن، اتصال خود را قطع کرده و به صورت آفلاین از اپلیکیشن استفاده کنید.

وب سایت‌های آفلاین چگونه می کنند؟

برای استفاده آفلاین از اپلیکیشن‌ها باید از سیستم مزخن برنامه در حین طراحی اپلیکیشن موبایل استفاده شود. مخزن برنامه قادر است تا تمامی قسمت‌های برنامه را به صورت آفلاین ذخیره کند. عملکرد کلی این برنامه به این صورت است که زمانی کاربر در حالت آنلاین قرار دارد، به صورت اتوماتیک مخزن برنامه آپدیت شده و فایل‌های جدید جای فایل‌های قدیمی قرار می‌گیرند. این کار سبب راحتی و استفاده بیشتر کاربران می‌شود.

دلیل نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل

در دنیای امروزه با پیشرفت گسترده علم و صنعت، بازاریابی و فروش آنلاین نقش مهمی در زندگی ما دارد. طراحی اپلیکیشن موبایل، فارغ از وسعت یک کسب و کار، یک ابزار ضروری برای تعامل و شناخت بیشتر مشتریان است. بسیاری از صاحبان کسب و کار بر این عقیده هستند که طراحی اپلیکیشن بسیار گران و بیهوده خواهد بود اما واقعیت این است که طراحی اپلیکیشن یا طراحی اپلیکیشن موبایل، باعث بهبود زیادی در تجارت یک بیزینس شده و مشتریان را به صورت غیرمستقیم درگیر می‌کند، ارتباط و درگیری مشتریان با خدمات و محصولات شما سبب موفقیت روزافزون کسب و کارتان می‌شود.

در ادامه مقاله چند مورد مهم در رابطه با علت نیاز مردم به طراحی اپلیکیشن را بیان می‌کنیم:

۱- طراحی اپلیکیشن، باعث تأثیر بهتر در روند تبلیغات می‌شود.

شرکت‌هایی که در حوزه طراحی اپلیکیشن موبایل در حال فعالیت هستند، در حین طراحی اپلیکیشن مکانی را برای ارائه ویژگی‌های محصول یا خدمات شما در نظر می‌گیرند؛ در این مکان اگر شما بتوانید به خوبی محصول خود را توصیف کنید می‌توانید فروشتان را به مرز بالاتری برسانید.

طراحی اپلیکیشن، هم موقعیت فروش محصول را برای شما فراهم می‌کند و هم بستری برا تبلیغات و بازاریابی آنلاین است.

درست است که طراحی اپلیکیشن موبایل، باعث برندیگ شدن کسب و کار شما می‌شود اما ماجرا به اینجا ختم نخواهد شد، شما باید از طریق بروزرسانی‌های مداوم و تبلیغات به موقع مشتریانتان را وجود محصولات جدید خود آگاه کنید تا بتوانید به میزان رشدی که مدنظر دارید، برسید.

۲- تأثیر مثبت در ارتباط با مشتریان:

شما از طریق طراحی اپلیکیشن موبایل، به راحتی در هر موقعی و مکانی که باشید می‌توانید با مشتریان خود ارتباط خوب و صمیمانه‌ای برقرار کنید. طراحی اپلیکیشن به شما این فرصت را خواهد داد که بتوانید از علایق و موارد مورد پسند مشتریانتان به خوبی باخبر شوید. علاوه بر همه این‌ها شما می‌تواند از نظر سنجی بین مشتریانتان استفاده کنید و محصولاتی را که دارای نظر مثبت بیشتری هستند، در دسترس آن‌ها قرار دهید.

۳- شرایط لازم برای دریافت واکنش مشتریان:

مشتریان تمایل دارند شما به آن‌ها توجه کنید تا اینکه صرفاً محصولی را به آن‌ها فروخته و ارتباط خود را با آن‌ها قطع کنید. اگر آن‌ها ببینند شما نسبت به آن‌ها احساس مسئولیت خاصی دارید و پس از خرید حواستان به ان‌ها است، هرگز از شما دور نخواهند شد، بلکه مشتری ثابت شما نیز می‌شوند؛ بنابر صحبت‌های گفته شده ممکن است کاربران صحبت یا نظری راجع به به محصول داشته باشند، طراحی اپلیکیشن موبایل، بستر خوبی برای بیان نظرات و پیشنهادات کاربران است.

۴- با طراحی اپلیکیشن موبایل، همیشه بروز هستید:

امروزه طراحی اپلیکیشن یا طراحی اپلیکیشن موبایل، به روز‌ترین کاری است که شما می‌توانید برای ارتقای بیزینس خود انجام دهید. با استفاده از طراحی اپلیکیشن موبایل، می‌توانید آپدیت‌ترین خبر‌ها و مسائل را به مشتریان ارائه دهید.

۵- هزینه به صرفه طراحی اپلیکیشن موبایل در قبال میزان فروش:

هرگز نگران هزینه طراحی اپلیکیشن خود نباشید! ما به شما این نوید را می‌دهیم که با طراحی اپلیکیشن و استفاده از آن برای فروش، سرمایه شما از طریق فروش محصولتان به زودی باز می‌گردد. طراحی اپلیکیشن موبایل بیشتر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید مثبت و ضروری است. برای اینکه خیالتان آسوده شود، بهتر است با یک شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل، گفت وکنید، متخصصین این حوزه تمامی هزینه‌های فنی و پتیبانی مربوط به طراحی اپلیکیشن موبایل را برای شما محاسبه خواهند کرد.

۶- ارتباط با مشتریان در هر موقعیت مکانی:

هنگامی که اقدام به طراحی اپلیکیشن و توسعه آن می‌کنید، افراد در هرکجای جهان باشند می‌توانند با شما ارتباط بگیرند؛ در صورتی که در بازاریابی به روش فیزیک و سنتی این امکان وجود ندارد و شما محدود به فروش به افراد آن شهر هستید.

طراحی اپلیکیشن موبایل، کمک شایانی به توسعه بیزینس شما خواهد کرد.

۷- طراحی اپلیکیشن موبایل، باعث تسریع در روند فروش شما خواهد شد.

اگر در مغازه و فروشگاه خود کالایی خاص دارد که باید آن را تا زمان خاصی قبل از انقضای آن بفروشید، طراحی اپلیکیشن بهترین راه برای فروش آن است. شما می‌توانید ابتدا از این طریق تبلیغات انجام داده و سپس آماده ارائه خدمات به کاربرانتان باشید.

چگونه شرکت مناسبی برای طراحی اپلیکیشن موبایل انتخاب کنیم؟

شما باید برای انتخاب یک شرکت مناسب به عواملی همچون میزان هزینه‌ای که می‌خواهید مصرف کنید، نوع نمونه کار‌های آن‌ها، نحوه قرارداد و ارائه گزارش کار و ارتباط با شما توجه کنید تا بتوانید از میان گزینه‌های موجود شرکتی مناسب نوع پروژه خود انتخاب کنید.

سخن پایانی

در گذشته که پیشرفت علم دکمتر بود، نیاز به طراحی اپلیکیشن موبایل، امری ضروری نبود؛ اما حالا با پیشرفت زودهنگام تکنولوژی نیاز به طراحی اپلیکیشن بسیار واجب و مهم است. امروزه حضور کاربران و مشتریان در حوزه وب و اینترنت، باعث ایجاد رقابت در بین صاحبان کسب و کار‌ها است. شاید بگویید داشتن وب سایت بهتر است! اما باید این نکته را به خاطر بسپارید علاوه بر وب سایت، طراحی اپلیکیشن و استفاده از آن در حوزه فروش، باعث وفاداری مشتریان خواهد شد. پیدا کردن یک شرکت قدرتمند برای طراحی اپلیکیشن موبایل، به اندازه داشتن اپلیکیشن، مهم است؛ اگر شرکتی که انتخاب می‌کنید قوی و حرفه‌ای عمل کند، شانس شما برای برد در این رقابت چندین برابر خواهد شد.

فراموش نکنید برای پیشرفت کسب و کارتان، طراحی اپلیکیشن مناسب، همراه خوبی برای ادامه مسیرتان است. چنانچه تمایل دارید تا برای بیزینس خود اپلیکیشن موبایل داشته باشید، با ما تماس بگیرید.