خدمات تولید محتوا متنی (محتوای سئو محور)

تاثیر کیفیت محتوا بر سئو سایت

خدمات تولید محتوا متنی (محتوای سئو محور) یکی از خدماتی است که توسط آژانس دیجیتال مارکتینگ وب آقا ارائه می شود. محتوا در واقع نوعی ساختار است که اطلاعات و دیتاهای مختلفی را در بستر یک رسانه منتقل می‌کند. اگرچه بسترهای زیادی به منظور انتقال محتوا فراهم است که از جمله این بسترها می‌توان به اینترنت، تلویزیون، رادیو، کتاب‌، نشریات، مجلات و …، اشاره داشت. ولی چیزی که در حال حاضر در این مطلب مورد بحث و بررسی قرار می‌ گیرد، محتوایی است که در بستر اینترنت و با هدف جذب مشتری و بازدید بیشتر حاصل می شود.

اهمیت تولید محتوا در چیست؟

تولید محتوا از مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است. در حقیقت به کمک تولید محتوای مناسب و مخاطب‌ پسند، افراد بسیاری با شما و برندتان آشنا می‌شوند و در نتیجه مخاطبان شما به مرور افزایش خواهد یافت. مد نظر داشته باشید که تولید محتوا شما باید با توجه به نیازهای مشتریان شما تولید شود. ضمن این که توجه به پرسونا مخاطب، از مهم‌ترین اصول تولید محتوا می باشد.

محتوا، شامل انواع مختلفی است و محتواهای متنی، محتوای صوتی یا پادکست و محتواهای بصری مهم‌ترین آن ها هستند.

محتوای متنی یکی از اساسی‌ترین انواع محتواهاست و تاثیر بسیار زیادی در به دست آوردن رتبه بهتر در نتایج موتورهای جست و جو (مانند گوگل، یاهو، بینگ و …) دارد. هر بار که در موتورهای جست و جو، سوالی را وارد می‌کنید، در واقع برای دریافت محتوایی مرتبط با نیازتان درخواست می‌دهید. گوگل نیز از میان هزاران محتوای موجود، محتواهای مناسب پیدا می‌کند و به شما پیشنهاد می‌دهد.

موتورهای جستجو به تولید محتوای متنی باکیفیت اهمیت بسیاری می‌دهند. پس هر چه محتوای شما اصولی‌تر و منطبق با نیازها و دغدغه‌های مخاطبان باشد، شانس شما برای رسیدن به صفحه اول افزایش می‌یابد. از جمله مهم‌ترین مواردی که در تولید محتوا باید رعایت کنید، توجه به اصول سئو و پرسونا مخاطب است.

محتوای متنی در وب آقا، در ۶ قالب مجزا انجام می‌شود. این قالب‌ها به نحوی طراحی شده که نیاز اکثر کسب و کارهای آنلاین را پوشش دهند. همچنین در مواردی از قبیل متون ادبی، به صورت منحصر به فرد ارائه می‌شوند.

انواع محتوای متنی

به طور کلی محتوای متنی را می‌توان به چند دسته اصلی تقسیم کرد. از جمله این دسته‌ها می‌توان به محتوای بازنویسی‌شده، ترجمه‌ای، ترجمه‌ای-تالیفی و تالیفی اشاره کرد. به ترتیب ذکر شده، ارزش محتوای تولید شده از جنبه کاربر و موتورهای جستجو افزایش پیدا می‌کند. در ادامه به صورت مختصر انواع محتواهای متنی را توضیح خواهیم داد.

محتوای بازنویسی‌شده محتوای بازنویسی‌شده

محتوای بازنویسی‌شده، محتوایی است که نویسنده مفهوم یک متن را درک می‌کند و سپس شروع به تغییر ساختار جملات و ایجاد یک متن جدید با ساختار و کلمات جدید می‌کند.

محتوای ترجمه‌ای محتوای ترجمه‌ای

حین نگارش محتوای ترجمه‌ای، نویسنده در منابع و مقالات غیر فارسی‌زبان جست و جو و مطالبی را پیدا می‌کند. سپس این مطالب را ترجمه می‌کند و در قالب تولید محتوا درمی‌آورد.

محتوای ترجمه‌ای-تالیفی محتوای ترجمه‌ای-تالیفی

تولیدکنندگان محتوا، برای نگارش محتواهای ترجمه‌ای-تالیفی، تنها به ترجمه متن اکتفا نمی‌کنند. در واقع پس از درک مفهوم این متون، دست به نگارش متی جدید می‌زنند. نگارش این نوع تولید محتوا نیازمند صرف زمان و تمرکز بیشتر است. این نوع محتوا، اگر با صرف زمان و تمرکز کافی نگارش شود، بسیار ازشمندی هستند.

محتوای تالیفی محتوای تالیفی

نگارش محتوای تالیفی، بیش از هر چیز نیاز به تخصص و علم دارد. چراکه نویسنده باید به درک دقیقی از یک موضوع رسیده باشد تا بتواند در مورد آن مطالبی بدیع و منحصربه‌فرد بنویسد. . چنین محتوایی معمولا از دیدگاه موتورهای جست و جو و مخاطبان ارزش زیادی دارد زیرا محتوایی منحصر به فرد محسوب می‌شود.

تولید محتوا چیست؟

در واقع بسیاری از منابع، ایجاد محتوایی با رویکرد جلب توجه موتورهای جست و جو و به‌کارگیری تکنیک‌هایی برای توجه بیشتر ربات‌ها به مطالب را، تحت عنوان تولید محتوا می‌شناسند.

اگرچه رعایت این تکنیک‌ها که به سئو (SEO) معروف هستند بسیار مهم است، نباید فراموش کرد که محتوا تنها برای ربات‌های گوگل تولید نمی‌شود. بلکه شما باید مخاطبانی که برای رفع نیاز خود به دنبال محتوا هستند را نیز در نظر بگیرید. چراکه تمام تلاش موتورهای جست و جو، در جهت بالاتر قرار دادن مطالبی است که با نیاز، سلیقه و هدف کاربران مطابقت بیشتری دارند.

پس پیش از هر چیز باید مطلبی کاربردی و مفید برای کاربران تهیه کنید و بعد از آن اصول سئو را نیز در آن رعایت کنید. اگر صبور باشید ربات‌های موتورهای جستجو ارزش کار شما را متوجه خواهند شد.

هم‌چنین با پیشرفت روزافزون موتورهای جست و جو، روش‌های فریب دادن ربات‌ها شناسایی شده است. در نتیجه کسانی که صرفا برای فریب دادن این ربات‌ها تولید محتوا می‌کنند و جنبه‌های کاربردی و ارزشی محتوا را در نظر نمی‌گیرند، در لیست سیاه قرار خواهند گرفت.

ممکن است تبلیغات کلیکی، جایگزینی برای سئو باشد؟

رسیدن به صفحه اول نتایج موتورهای جست و جو با کمک سئو و تولید محتوای متنی، کاری زمان‌بر است که به تلاش فراوانی نیاز دارد. در این حالت، گاهی افراد ترجیح می‌دهند که از روش‌های میان‌بری مانند استفاده از تبلیغات کلیکی و Google Ads استفاده کنند. اما آیا تبلیغات کلیکی جایگزینی برای تولید محتوای متنی و سئو است؟

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)، تبلیغاتی هستند که در بالای صفحات نتایج جست و جو مشاهده می‌کنید. مهم‌ترین مزیت تبلیغات کلیکی نسبت به سئو این است که به زمان کمتری برای رسیدن به نتیجه نیاز دارد. در واقع اگر شما سایت خود را تازه راه انداخته‌اید، تبلیغات کلیکی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جذب مخاطب است.

ولی تبلیغات کلیکی دائما به پرداخت هزینه نیاز دارد. یعنی اگر شما یک روز، شارژ حساب را متوقف کنید، تمامی ورودی‌های تبلیغات کلیکی نیز متوقف می‌شود. ولی در سئو این‌گونه نیست. با سرمایه‌گذاری بر تولید محتوای متنی و سئو، تا مدت‌ها از نتایج آن بهره خواهید برد.

هم‌چنین مردم نیز به راحتی تبلیغات را تشخص می‌دهند. شاید برای شما هم جالب باشد که مردم معمولا تمایل دارند که بر نتایج ارگانیک کلیک کنند و از تبلیغات عبور می‌کنند. البته این نکته نیز قابل ذکر است که تبلیغات کلیکی و سئو رقیب هم نیستند بلکه مکمل هم هستند. برای مثال برای مواردی مانند کمپین‌های کوتاه‌مدت و مناسبتی، احتمالا تبلیغات کلیکی برای شما مناسب‌تر است.

ولی اگر هدف شما رسیدن به صفحه اول گوگل و کسب نتایج بلند مدت است، حتما از یک استراتژی تولید محتوا برای برنامه‌ریزی امور سئو و تولید محتوا سایت خود استفاده کنید.

تولید محتوا در دیجیتال مارکتینگ چه ارزشی دارد؟

توسعه زیرساخت‌های مخابراتی، افزایش چشمگیر متوسط زمان آنلاین بودن کابران و ضریب نفود اینترنت در جهان، توجه شما را به چه مسئله‌ای جلب می‌کند؟ بله درست است! هر روز بسیاری از مردم، به دنبال نیازها، سوالات و کاستی‌های خود، در فضای مجازی و اینترنت پرسه می‌زنند.

با این تفاسیر، بدون هیچ تخصصی می‌توان فهمید که این بستر، ظرفیت بی‌نهایتی برای ارائه موضوعات مختلف دارد و هر جایی که ظرفیتی برای ارائه وجود داشته باشد، فروش و بازاریابی خودنمایی می‌کند. همان‌طور که در محل‌هایی که مردم زیاد رفت و آمد می‌کنند بازارها و فروشگاه‌‌های زیادی شکل گرفته‌اند.

دیجیتال مارکتینگ را می‌توان به عنوان بازاریابی در بستر اینترنت و همه ابزارهای دیجیتال شناخت. به‌جرات می‌توانیم بازاریایی محتوایی را به عنوان یکی از مهم‌ترین، ارزان‌ترین، ماندگارترین و تاثیرگذارترین تکنیک‌های دیجیتال مارکتینگ در نظر بگیریم.

پس در واقع می‌توانیم، بازاریایی محتوایی را به عنوان عملیاتی در کسب و کار در نظر بگیریم. عملیاتی مهم که با انتشار محتوای جذاب و متقاعدکننده، به جلب توجه گروهی خاص از مشتریان بالقوه می‌پردازد. در نهایت مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل می‌شوند.

چگونه تولید محتوا تبدیل به فروش می‌شود؟

با توضیحاتی که در بالا ارائه شد، می‌توان به ارتباط فروش و برندسازی با تولید محتوا پی برد. برای درک بهتر، مساله را با چند مثال تشریح خواهیم کرد.

فرض کنید در وب‌سایت یک دندان پزشک، مقاله‌ای در مورد کاهش درد دندان نوشته شده است. بی‌شک بسیاری از کسانی که درد دندان دارند، با عجله در اینترنت کلمه «کاهش درد دندان» را جست و جو می‌کنند. شما به عنوان یک پزشک با مطلب کاربردی و خوبی که نوشته‌اید یا ویدیو‌یی که ساخته‌اید، در حقیقت تولید محتوا کرده‌اید. در نتیجه به بیماران آموزش خواهید داد که چطور درد دندان خود را به صورت موقت کاهش دهند.

فرادی که محتوای شما را می‌خوانند، با نام شما آشنا خواهند شد. بنابراین اگر در همان صفحه کلید رزرو وقت مطب را قرار دهید، می‌توانید به‌راحتی مشتری جذب کنید. در واقع شما با تولید یک محتوای کاربردی، مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کرده‌اید.

برخی سوالات رایج تولید محتوا

آیا نکات مرتبط با سئو نیز در محتواهای تولید شده رعایت می‌شود.

بله شما می‌توانید از تولید کننده محتوای وب آقا بخواهید کلمات کلیدی مدنظر شما را به طور مناسبی در متن تکرار کند و نکات دیگر همچون عنوان‌بندی و لینک‌دهی به صفحات داخلی را رعایت کند.

چه تضمینی وجود دارد که کیفیت محتوای تولیدی مناسب باشد؟

وب آقا مطابق قواعد گارانتی بسیار عالی از خدمات ارائه شده پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این شما به تدریج می‌توانید تیم تولید محتوای خود را تشکیل دهید تا خروجی کار دقیقا همان چیزی باشد که مدنظر دارید.

سوالات بیشتری دارم چگونه می‌توانم جواب سوالاتم را پیدا کنم؟

وب آقا پاسخگوی سوالات شماست.

تلفن های تماس:

1724631392(0)49+

4740958291