طراحی اپلیکیشن‌ موبایل و اهمیت آن در کسب و کار

طراحی اپلیکیشن موبایل

امروزه طراحی اپلیکیشن‌ موبایل برای گسترش کسب و کارها نسبت به گذشته اهمیت زیادی پیدا کرده و اغلب مشاغل برای بهبود و رونق فعالیت های خود از آن استفاده می کنند. در واقع در دنیایی که اپلیکیشن های مختلفی طراحی شده اند، هر کسب و کاری باید یک اپلیکیشن داشته باشد تا از دنیای دیجیتال عقب نماند. حتی پیش بینی شده کسب و کارهایی که نتوانسته اند با فناوری های جدید خود را وفق دهند، بزودی حذف خواهند شد.

ساخت اپلیکیشن به تجربه و دانش فنی بالایی نیاز دارد و برای این کار بهتر است شرکت مناسبی را بیابید. هرگونه انتخاب اشتباه می تواند خسارات جبران ناپذیر مالی و زمانی را برای شما ایجاد کند. تیم وب آقا در زمینه طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل مشغول به فعالیت است و به شما مخاطبان گرامی کمک می کند تا کسب و کار خود را به خوبی پیاده سازی کنید. وب آقا با استفاده از بروزترین متد کدنویسی در طراحی اپلیکیشن اندروید و ios همراه شما عزیران است تا بتوانید کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

 مراحل طراحی اپلیکیشن‌ موبایل با وب آقا

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که قبل از درخواست طراحی اپلیکیشن چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟ چه اطلاعاتی باید در این زمینه داشته باشیم؟ همراه ما باشید تا به تمامی سوالات شما عزیزان پاسخ دهیم.

1- فایل داکیومنت یا پروپوزال

قبل از هر اقدامی بهتر است یک فایل داکیومنت یا پروپوزال از ویژگی ها و امکانات مورد نظرتان برای ساخت اپلیکیشن تهیه کنید. این فایل به شما کمک می کند تا در ابتدای کار تمام نیازهای خود را بدانید و در دستور کار قرار دهید. سعی کنید تمامی امکاناتی که مد نظر دارید را در این فایل قرار دهید تا اپلیکیشن مطابق با چیزی که در ذهن دارید، پیاده سازی شود.

2- برگزاری جلسات فنی با تیم وب آقا

پس از تکمیل فایل داکیومنت، لازم است تا با تیم وب آقا جلسات فنی برگزار شود، موارد درخواستی مطرح شوند تا توضیحات لازم توسط تیم وب آقا به شما ارائه شود و بازه زمانی اتمام پروژه و هزینه مربوطه نیز به شما اعلام گردد.

3- طراحی و پیاده سازی اپلیکیشن موبایل

پس از برگزاری جلسه و نهایی کردن پروپوزال، حال می توانید وارد فاز طراحی اپلیکیشن‌ موبایل شوید. پس از اتمام کار شما عزیزان می توانید اپلیکیشن را بررسی و موارد نهایی را اعلام کنید.

4- پشتیبانی و تست اپلیکیشن

پس از اتمام طراحی، همکاران ما در وب آقا پروژه را تست و نسبت به رفع خطا اقدام می کنند. بعد از این مرحله، پروژه وارد فاز پشتیبانی می شود تا در صورت لزوم نسبت به رفع خطاهای احتمالی در حین پروژه اقدام شود.

انواع طراحی اپلیکیشن‌ موبایل را بشناسید

انواع طراحی اپلیکیشن‌ موبایل شامل موارد زیر است؟

1-  اپلیکیشن های سبک زندگی

اپلیکیشن ‌های سبک زندگی در حال حاضر طرفداران بسیاری دارند. از انواع آن می توان به اپلیکیشن تناسب اندام، ورزش، موسیقی، تغذیه و رژیم درمانی، پس انداز و غیره اشاره کرد. از طریق این اپلیکیشن ها می توانید با سبک زندگی سالم آشنا شوید و با آنها ارتباط برقرار کنید.

در اصل این اپلیکیشن ها به شما کمک می کنند تا ویژگی ها و خصوصیات شخصی خود را بشناسید و زندگی سالم تر و منظم تری داشته باشید. به عنوان مثال اپلیکیشن کرفس به شما کمک می کند تا با ثبت غذای روزانه از میزان کالری دریافتی در طی روز مطلع شوید.

2- اپلیکیشن های شبکه اجتماعی

اپلیکیشن‌های شبکه های اجتماعی در نزد همگان بسیار محبوب هستند و اغلب افراد زمان زیادی را در این اپلیکیشن ها صرف می کنند. از این اپلیکیشن ها می توان به فیس بوک، اینستاگرام و غیره اشاره کرد. این اپلیکیشن ها بستر مناسبی برای درآمدزایی هستند.

3- اپلیکیشن های کاربردی

اپلیکیشن های کاربردی نوع دیگری از اپلیکیشن ها هستند که اغلب به طور پیش فرض بر روی تلفن همراه ما نصب می شوند. از متداول ترین آنها می توان به اپلیکیشن های یادآوری، ماشین حساب، وضعیت آب و هوا، چراغ قوه و غیره اشاره کرد.

4- اپلیکیشن های بازی و سرگرمی

در حال حاضر اپلیکیشن های بازی و سرگرمی بسیار محبوبیت دارند و افراد ترجیح می دهند آن ها را بر روی گوشی موبایل خود نصب کنند. اغلب بازی های طراحی شده دارای مراحل طولانی هستند و مدت زمان زیادی کاربران را مشغول می کنند. اگر قصد دارید تا نسبت به طراحی اپلیکیشن بازی و سرگرمی اقدام کنید، باید بتوانید مراحل جذاب و طولانی برای بازی طراحی کنید تا بازی شما کسل کننده نباشد. بازی باید جذاب و مهیج باشد تا افراد آن را دنبال کنند. برخی از بهترین اپلیکیشن های بازی و سرگرمی عبارتند از انگری برد، کلش آف کلنز، موج سواران مترو و غیره.

5- اپلیکیشن های اطلاع رسانی

اپلیکیشن های اطلاع رسانی، اخبار و اطلاعات روز را در اختیار کاربر قرار می دهند و از این طریق کاربر را به خود جذب می کنند. برخی از بهترین اپلیکیشن های اطلاع رسانی عبارتند از Buzzfeed، Smartnews و Google News & Weather

6- اپلیکیشن های فروشگاهی

اپلیکیشن های فروشگاهی نوع دیگری از اپلیکیشن ها هستند که از طریق آن ها می توانید نسبت به خرید محصولات مورد نیاز خود اقدام کنید. این اپلیکیشن ها درحقیقت راهکاری برای افزایش فروش کسب و کار شما هستند. ضمن این که بسیار مفید و کاربردی می باشند.

7- سایر اپلیکیشن ها

انواع مختلف اپلیکیشن از جمله اپلیکیشن های خدماتی، شرکتی، تاکسی اینترنتی، آموزشی و غیره در بازار وجود دارند و شما می توانید با توجه به حوزه فعالیت خود نسبت به طراحی هر یک از آن ها اقدام کنید. به عنوان مثال اپلیکشن تاکسی اینترنتی UBER به شما کمک می کند تا در هر نقطه از شهر که هستید بتوانید با هزینه کمتر تاکسی بگیرید و به مقصد خود بروید.

جمع بندی

طراحی اپلیکیشن‌ موبایل می تواند در افزایش درآمدزایی به شما کمک کند. این موضوع از طریق بهبود افزایش فروش، ارتباط بهتر با مخاطبان و مشتریان به کسب و کار شما کمک می کند. چنان چه قصد دارید نسبت به طراحی اپلیکیشن‌ موبایل اقدام کنید، می توانید با وب آقا در ارتباط باشید. همکاران ما توضیحات لازم در این خصوص را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.