عوامل تاثیر گذار در طراحی سایت فروشگاهی

Was sind die Vorteile des Online-Shop-Designs?

در طراحی سایت فروشگاهی عوامل بسیاری تاثیر گذار هستند و سبب موفق در کسب و کار می شوند. امروزه بیشتر کسب ‌و کارها از فضای سنتی خارج شده اند و در حال ورود به فضای دیجیتال هستند که لازمه چنین تحولاتی بکارگیری ابزارهای مختلف است. وب سایت فروشگاهی یکی از این ابزارها است که به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را با موفقیت راه اندازی کنید.

ممکن است از خودتان بپرسید که وب سایت فروشگاهی چه اهمیتی در کسب و کار دارد؟ چرا باید از این پلتفرم استفاده کنیم؟ اگر می‌خواهید پاسخ مناسبی برای این سوالات پیدا کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نوع پلتفرم در طراحی سایت فروشگاهی

اولین مرحله برای طراحی فروشگاه اینترنتی، انتخاب یک پلتفرم مناسب است. طراحی فروشگاه اینترنتی منحصر به یک پلتفرم خاص نیست، زیرا در بازار سیستم عامل های مختلفی وجود دارند که به عنوان مثال می توان به وردپرس، جوملا،  مجنتو، شاپیفای، زن کارت، اپن کارت، پرستاشاپ،  osCommerce  و … اشاره کرد. این پلتفرم ها به صورت آماده در بازار به فروش می رسند. علاوه بر این پلتفرم ها، نوع دیگری از طراحی سایت فروشگاهی وجود دارد که بر اساس کدنویسی اختصاصی توسط تیم متخصص انجام می شود. برای راه اندازی کسب و کار خود می توانید پلتفرم دلخواه خود را انتخاب و شروع به کار کنید.

امکانات و پلاگین های فروشگاه اینترنتی

پلاگین ها برای هر فروشگاه اینترنتی مهم و ضروری هستند. در حقیقت، پلاگین ها و اجرای درست آنها می تواند سبب ارتقای وب سایت شما نسبت به رقبا شود. از این طریق می توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید. برای وب سایت های فروشگاهی پلاگین های زیادی وجود دارد که می توانید به دلخواه از آن ها استفاده نمایید. از انواع این پلاگین ها می توان به ووکامرس، WP e-commerce، Ecwid و غیره اشاره کرد. با نصب هر یک از این پلاگین ها به امکاناتی مانند سبد خرید آنلاین، پیشنهاد محصولات، موجودی سایت و غیره دسترسی خواهید داشت.

محتوای یونیک در طراحی سایت فروشگاهی

برای این که در نتایج اولیه صفحات گوگل قرار بگیرید باید اطلاعات به روز و مناسبی داشته باشید. سعی کنید برای محصولات خود محتوای مناسب قرار دهید تا کاربران از این طریق در وب سایت شما بمانند. هر چه محتوای شما کامل‌تر و جذاب‌تر باشد، مشتریان بیشتری به سایت شما جذب خواهند شد. سعی کنید برای هر محصول، مشخصات، تصویر و توضیحات کاملی قرار دهید.

بهینه سازی وب سایت فروشگاهی

همان طور که می دانید راه اندازی وب سایت به تنهایی کافی نیست و لازم است تا از سایت درآمدزایی کنید. فروش قطعا هدف اصلی راه اندازی وب سایت است. چنانچه می خواهید به فروش بالایی دست یابید و از رقیبان خود پیشی بگیرید، باید وب سایت شما سئو و بهینه سازی شود. بهینه سازی سایت به شما کمک می کند تا هنگامی که افراد محصولی را جستجو می کنند، سایت شما در نتایج بالاتر نمایش داده شود، در نتیجه امکان تبدیل کاربر به مشتری افزایش می یابد. بنابراین رتبه بالاتر در صفحات نتایج جستجو، منجر به جلب مشتریان بیشتر خواهد شد.

مخاطبان عزیز برای بهینه سازی و سئوی وب سایت خود می توانید با تیم وب آقا در ارتباط باشید. این مجموعه به شما کمک می کند تا کلمات کلیدی هدف خود را به درستی انتخاب کنید و از این طریق به فروش بالاتری برسید.

استراتژی بازاریابی

استراتژی بازاریابی به برنامه جامعی گفته می شود که یک سازمان برای رسیدن به اهداف بازاریابی خود، طرح ریزی می کند. پس از آماده سازی وب سایت، لازم است تا استراتژی بازاریابی و تبلیغات خود را مشخص کنید. در اصل تبلیغات سبب می شود تا برند شما شناخته شود و کاربران به وب سایت شما هدایت شوند. از این طریق می توانید ترافیک بیشتری را جذب نمایید و به فروش بالاتری دست بیابید.

نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی

برای موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی باید به یکسری نکات توجه کافی داشته باشید در غیر این صورت با شکست مواجه خواهید شد.

  1. بودجه: سعی کنید قبل از آغاز کار، بودجه مشخصی را تعریف کنید. تمامی هزینه های پیش رو را مدنظر قرار دهید. هزینه هاست، هزینه ثبت دامنه، هزینه تبلیغات و ….
  2. طراحی ساده و کاربرپسند: قبل از شروع طراحی، باید دید کاملی نسبت به وب سایت داشته باشید. کاربران باید بتوانند با وب سایت شما تعامل برقرار کنند. فرآیند خرید باید ساده و راحت باشد و کاربر در حین کار گیج نشود. هرگونه فرآیند پیچیده در حین خرید سبب خروج مشتری از وب سایت خواهد شد.
  3. بهتر است بعد از خرید از سایت، برای کاربران امکان ثبت نظر فراهم باشد تا آنها بتوانند نظرات خود درباره آن محصول را در سایت درج کنند. این فرآیند سبب می شود تا مخاطبان مدت زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند و با اطمینان بیشتری خرید کنند.
  4. در فروشگاه اینترنتی، برای قسمت محصولات امکان درج سوال فراهم باشد تا کاربران بتوانند سوالات خود را مطرح کنند.
  5. بهتر است در صفحه جزئیات هر محصول، قسمتی با عنوان کالاهای پیشنهادی به کاربران نمایش داده شود تا در صورت لزوم بتوانند لیست محصولات مشابه را مشاهده و خرید خود را نهایی کنند.
  6. برای بخش پرداخت در وب سایت فروشگاهی، انتخاب های مختلف برای خریداران در نظر گرفته شود. به عنوان مثال خرید با کارت بانکی، پرداخت نقدی، خرید با تخفیف و غیره.

 نتیجه گیری

اگرچه طراحی سایت فروشگاهی نیازمند زمان، تلاش و هزینه است. اما با انتخاب درست یک پلتفرم می توانید فروش خود را افزایش دهید و مشتریان بیشتری را جذب کنید. همچنین لازم است تا طراحی سایت فروشگاهی خود را به شرکت معتبری واگذار کنید تا بتوانید به موفقیت برسید. تیم وب آقا از ابتدا تا انتهای کار در کنار شماست و به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را رونق بخشید. بدون شک تیم متخصص و حرفه ای وب آقا زمینه ساز موفقیت شما خواهد بود. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.