منظور از سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

منظور از سئو محلی یا لوکال سئو چیست؟

سئو مخفف عبارت Search Engine Optimization است که معنای آن بهینه سازی سایت برای دسترسی بهتر موتورهای جستجو می باشد. زمانی که شما در موتورهای جستجو مانند گوگل موضوع خاصی را مد نظر دارید و جستجو انجام می دهید، به طور حتم متوجه شده اید که بعضی از وب سایت ها در رتبه های بالاتری قرار گرفته اند. در واقع این صفحات سئوی خوبی دارند و در جایگاه بهتری از صفحات نتایج جستجو دیده می شوند. رعایت استانداردهای طراحی سایت سبب می شود تا وب سایت شما در موتورهای جستجو ایندکس گردد. منظور از استانداردهای طراحی وب رعایت مواردی مانند عنوان صفحه، کلمات کلیدی، متا تگ ها، عبارات کلیدی، توضیحات و محتوای مناسب است.

بهینه سازی وب سایت و اهمیت آن

منظور از بهینه سازی سایت این است که شما در نتایج موتور جستجو بتوانید بیشترین امتیاز را به دست آورید. ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل چه تاثیری در کسب و کار دارد؟ چرا لازم است نسبت به سئوی محلی اقدام کنیم؟ از چه طریق می توان سئوی محلی را بهبود بخشید؟ بهینه سازی وب سایت چه اهمیتی دارد؟ اهمیت این موضوع از آنجا است که اغلب افراد از موتورهای جستجو به منظور رسیدن به خدمت یا محصول مورد نظر خود استفاده می کنند. در حقیقت در گوگل و یاهو، اکثر مردم تنها به صفحه اول نتایج جستجو دقت می کنند. در نتیجه برای برخورداری از ترافیک بالا و رتبه مناسب لازم و ضروری است که وب سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد.

اهمیت سئو در چیست؟

هر روز به تعداد کاربرانی که از طریق وب سایت هایی مانند گوگل و یاهو، نیازهایشان را جستجو می کنند، افزوده می شود. امروزه، خریداران قبل از این که نسبت به خرید کالا اقدام کنند، در اینترنت به دنبال کالای دلخواه خود می گردند و بعد از بررسی مشخصات کالا آن را خریداری می کنند. پس اگر وب سایت شما سئو شده باشد، این ترافیک کاربران به سمت وب سایت شما هدایت می شود و منجر به افزایش فروش وب سایت می گردد. در حقیقت سئو سایت بهترین و ایده آل ترین راه برای دیده شدن فعالیت، خدمات و محصولات شما در اینترنت است که باعث افزایش ترافیک هدفمند سایت و افزایش فروش و در نتیجه درآمدزایی خواهد شد.

منظور از سئوی محلی یا لوکال سئو چیست؟

گوگل با در نظر گرفتن مکان جغرافیایی افراد و سوابق جستجوی آن ها، نتایج خود را نشان می دهد اما چگونه؟ در واقع مکان جغرافیایی کاربران به آسانی تنها از طریق آی پی قابل تشخیص است؛ در حالی که مکان جغرافیایی کسب و کار یا وب سایت شما تنها با رعایت اصولی ساده تعیین می شود. منظور از سئوی محلی یا لوکال، به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که شما برای مشخص نمودن مکان جغرافیایی خود و فهماندن آن به روبات های گوگل انجام می دهید.

یک مثال ساده سئو محلی برای یک شرکت طراحی سایت خارج از کشور، کسب جایگاه در کلمات کلیدی از قبیل (طراحی سایت در خارج از ایران)  یا (بهترین شرکت طراحی سایت خارج از کشور) است. بدین صورت همه افرادی که در اینترنت در جستجوی یک شرکت طراحی سایت در خارج از ایران هستند، با شما آشنا خواهند شد.

چرا به سئوی محلی نیاز داریم؟

سئوی محلی اهمیت بسیار زیادی در کسب و کار دارد خصوصا برای افرادی که خدماتی را ارائه می دهند. حدود 95 درصد کاربران گوشی ‌های هوشمند، جستجوی محلی انجام می دهند و 60 درصد آن ها از همین طریق با ارائه دهندگان تماس می گیرند و به آن ها مراجعه می کنند. این آمار نشان می دهد که باید حسابی حواستان را جمع کنید و از این طریق بستر مناسبی را به معرفی کسب و کار خود اختصاص دهید. اغلب کسب و کارهای در حال توسعه، با اختصاص کل کشور به عنوان بازار هدف تلاش می کنند تا رتبه دهی سئو خود را افزایش دهند. ولی کارشناسان بازاریابی اینترنتی بر این باورند که شرکت ها و مشاغل بهتر است بر سئوی محلی تمرکز کنند تا از این طریق بتوانند تنها در همان منطقه شهرت خوبی را به دست آورند و از این طریق شناخته شوند. به بیان ساده تر بهتر است قبل از تمرکز بر بازار جهانی و مخاطبان خود، بر مخاطبین محلی تمرکز کنید. زیرا جستجوی محلی به شما کمک می کند تا در منطقه خاص به خوبی دیده شوید و کاربران از این طریق به شما مراجعه خواهند کرد.

عوامل تاثیر گذار بر جستجوی محلی (سئوی محلی)

در زیر به چند فاکتور تاثیر گذار در جستجوی محلی اشاره شده است که حتما لازم است به آن ها توجه کافی داشته باشید. توجه کافی به موارد ذکر شده سبب موفقیت شما عزیزان در بهبود کسب و کار خواهد شد. عوامل تاثیر گذار بر جستجوی محلی به اختصار شامل موارد زیر است:

  • ثبت نام در گوگل بیزینس و ثبت در نقشه با دسته بندی مناسب
  • معرفی کسب و کار در سایت های معتبر
  • ثبت کامل آدرس با ذکر شهر
  • ثبت اطلاعات تماس مانند آدرس، تلفن و برند
  • انتخاب نام دومین با پسوند یا پیشوند منطقه
  • استفاده از دایرکتوری های مشاغل و الگوریتم NAP
  • اهمیت به آتوریتی دامنه
  • اهمیت به دایرکتوری های محلی
  • نزدیک بودن مکان به کاربر جستجو کننده
  • قرار دادن نام شهر یا استان در عنوان صفحه
  • کیفیت لینک های ورودی به دومین سایت
  • تعداد نظرات در نقشه گوگل و امتیاز افراد به آن
  • بکارگیری نام شهر یا استان در عناوین وب سایت

سخن پایانی

در این مطلب ابتدا به مفهوم سئو محلی، اهمیت سئو و نکات و اصول مهم مربوط به آن اشاره کردیم. اما با این حال، روش ها و نکات دیگری نیز برای کمک به بهبود سئو محلی وجود دارد. که از این موارد می توان به بکارگیری ابزار رایگان سوشیال مدیا (شبکه‌ های اجتماعی)، استفاده از قابلیت اسکیما در وب سایت، اشتراک آدرس وب سایت در دایرکتوری ‌های محلی و دیگر موارد مشابه اشاره نمود. تیم وب آقا با سال ها تجربه و با در اختیار داشتن کادر فنی متخصص می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان در جایگاه مناسب نتایج گوگل کمک نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات سئو با همکاران ما تماس بگیرید.