نکات مهم در طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی

هزینه طراحی سایت حرفه ای

به طور حتم می دانید که بدون طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی، حتی در صورت داشتن کالاهای خوب و با کیفیت نمی توانید به موفقیت و فروش بالا دست یابید. در واقع مشتریان و مصرف کنندگان نیز زمان کافی برای جستجوی کالا و یا خدمات ارائه شده توسط وب سایت های مختلف را ندارند. به طور معمول مشتریان دوست دارند تا همه چیز برایشان فراهم باشد. مد نظر داشته باشید که بازاریابی اینترنتی به شما کمک می کند تا بتوانید با در نظر گرفتن نیازهای مشتریان محصولات و خدمات خود، طراحی سایت خود را به درستی انجام دهید.
بازاریابی اینترنتی همانند پلی، شکاف میان خدمات و محصولات ارائه شده تا مشتریان و مصرف کنندگان را پر می کند. در حال حاضر داشتن یک وب سایت، به یک ابزار مهم برای بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. اگرچه وب سایت های بسیاری وجود دارد که مشتریان می توانند خدمات و محصولات مورد نظر خود را از آنها تهیه کنند اما بازاریابی اینترنتی وب سایت، تبدیل به بخش مهم و جدایی ناپذیری از هر نوع استراتژی بازاریابی اینترنتی و تجاری شده و به شما کمک می کند تا جایگاه خوبی را در نظر مشتریان خود کسب کنید.

در این مطلب به چند نکته از مهمترین گامها در طراحی سایت به منظور بازاریابی بهتر وب سایت می پردازیم. این نکات عبارتند از::

  • اطلاع از نیازهای مشتریان

اطلاع از آنچه مشتریان شما در اینترنت به جستجوی آن هستند، راه حل موثر برای بازاریابی اینترنتی وب سایت می باشد. به طور معمول مشتریان تمایل به حضور در وب سایتی را دارند که دقیقاً بر روی نیاز فردی آنها متمرکز باشد و به وب سایتی مراجعه می کنند که اقدام به ارائه همان چیزی را می کنند که دنبالش هستند. فرضا اگر مشتری به دنبال وب سایتی است که مطالب آن در مورد طراحی اپلیکیشن موبایل می باشد؛ آن وب سایت باید دقیقاً بر روی انواع طراحی اپلیکیشن موبایل تمرکز نموده و نباید مطالب غیر مرتبط به نیازهای او مشاهده شود.

  • طراحی سایت اصولی و کاربر پسند

زمانی که افراد در وب سایت شما بتوانند اطلاعات مهم از قبیل محصولات و خدمات، دسترسی به تصاویر و همچنین قابلیت دسترسی به لیست قیمت های محصولات و خدمات را داشته باشند، مورد پسند آنها خواهد بود. ضمن این که طراحی وب سایت شما باید به گونه ای باشد که روند سفارش آنلاین و خرید کالا و خدمات در آن کاملاً آسان باشد.
اطلاعات لازم مانند شماره های تماس دفتر اصلی و یا نمایندگان فروش شرکت شما و نیز امکان دسترسی به رزومه کاری و خدمات پس از فروش برای بازدیدکنندگان وب سایت شما باید فراهم باشد. همانطور که انتخاب مشتری و تمایلات آنها همیشه مشخص و متفاوت می باشد و تمامی آنها مسلماً نمی تواند در وب سایت جا داده شود؛ ارائه وایجاد تماس مستقیم در طراحی وب سایت یا بخش خدمات مشتریان به منظور پاسخ به نیازهای آنها ضروری می باشد. در صورتی که از ایمیل برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می نمایید، باید حتماً پاسخ آنها را به سرعت بدهید.

  • تبلیغات و بازاریابی اینترنتی

هنگامی که شما طراحی سایت خود را انجام دادید، حالا زمان این است که به پشت بام بروید و به همه مردم بگویید که شما هم هستید! فکر می کنید مورد استفادهء زیبایی در طراحی وب سایت و گرافیک مناسب در طراحی وب سایت برای وب سایتی که تعداد افراد کمی از وجود آن باخبر هستند و یا به سختی قادر به جلب توجه افراد می باشد چیست؟

  • بله، طراحی وب سایت هم مانند فواید دیگر رسانه های تبلیغی، سمینارها، مقالات، تلوزیون، روزنامه ها و غیره… برای گسترش جذب مشتری و دسترسی به هر گونه مصرف کننده می باشد. برای گسترش و شناخته شدن و بازاریابی اینترنتی وب سایت خود از تبلیغات رسانه های اینترنتی استفاده نمایید. یک کمپین خوب برای جذب ترافیک اولیه وب سایت و ارتقای آن به جهت بازاریابی اینترنتی بهتر، بسیار ضروری می باشد.
    بهره برداری و کاربرد اینترنت امروزه به حد کمال خود رسیده است. برای بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات وب سایت خود، وبلاگ نویسی را شروع کنید و تا حد امکان لینک خود را به وب سایت های دیگر به جهت ایجاد بک لینک ارسال نمایید. از وب سایت های شبکه اجتماعی نیز لینک دریافت نمایید. به عبارت ساده تر برای بازاریابی آنلاین وب سایت خود دائم بحث، بحث و بحث نمایید.
  • طراحی سایت مناسب با محتوای مرتبط

    یک طراحی وب سایت مناسب قادر به جلب نگاه افراد و توجه آنها میباشد. طراحی وب سایت شما نه تنها باید دارای گرافیک زیبا باشد بلکه حرکت در صفحات آن نیز باید به راحتی انجام پذیرد. تعداد زیاد فلش که همزمان در حال چشمک زدن هستند و یا استفاده از رنگهای بسیار روشن در تمامی صفحات، بعلاوه pop up ها برای یک وب سایت نگران کننده می باشد.
    قرار دادن شاخه های مختلف از اطلاعات در صفحهء اصلی وب سایت ممکن است بازدیدکننده را بی جواب بگذارد. در عین حال اطلاعات ناقص و بسیار کم نیز موجب نا امیدی بازدیدکنندگان در وب سایت می شود. وب سایت برای ایجاد بازاریابی اینترنتی بهتر، باید دارای توازن صحیحی از اطلاعات در صفحات خود باشد.
    هنگامی که بخش طراحی وب سایت شما انجام می شود، به بخش مهمتری به نام محتوا می رسیم. مطالب وب سایت شما همیشه باید واضح و شفاف باشد. همچنین این اطلاعات باید دقیق بوده و سریع الانتقال باشد( عاری از گزافه گویی) همچنین محتوای وب سایت باید منطقی، روان و گویا باشد.
    به خاطر داشته باشید نوع زبان مخاطب خود را نیز هنگام طراحی سایت در نظر بگیرید. کیفیت مطالب و محتوای وب سایت شما منعکس کننده نگرش حرفه ای شما می باشد.

  • بررسی و حمایت فعالیت های وب سایت خود

نوع خدمات و محصولاتی که شما در طراحی سایت خود در نظر می گیرید و همچنین فعالیت های وب سایت شما باید توسط تیم متخصص بررسی شود. چون مشتری شما باید احساس کند بابت زمانی که صرف کرده و پولی که پرداخته است، خدمات و یا محصول با کیفیتی دریافت می نماید.
با این کار به شهرت کسب و کار خود کمک کرده و برای خود نام تجاری ایجاد می نمایید. بازاریابی اینترنتی وب سایت تنها در صورتی موثر خواهد بود که به وعده های خود عمل کنید. و در آخر به کار به روز رسانی وب سایت خود ادامه داده و با هر گونه تحولات جدید و انجام فعالیت های مستمر از وب سایت خود حمایت نمایید.