طراحی سایت فروشگاهی

 طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

برای این که فروشگاه یا کسب و کار شما بتواند در عرصه رقابت با سایر شرکت ها موفق تر عمل کند می بایست اقدام به طراحی سایت اختصاصی نماید. طراحی سایت، هر کسب و کاری باید علاوه بر تطابق با نیاز و سلیقه ی کارفرما، جاذب مشتری نیز باشد. از این رو علاوه بر در نظر گرفتن موارد ذکر شده، می توان با مراجعه سایت های موفق اینترنتی، رعایت اصول افزایش بازدید سایت، پیاده کردن امکانات خاص برای دستیابی به فروش بیشتر و افزایش مرتبه سئو سایت، کیفیت این کار را بالا برد.

همان گونه که واقف هستید امروزه تعداد استفاده کنندگان وسایل ارتباطی هوشمند مانند موبایل در حال افزایش است. از همین رو لازم می باشد که سایت شما با انواع این ابزار تطابق داشته باشد. به عبارت دیگر باید اندازه ی فروشگاه شما با اندازه ی صفحه نمایش این ابزار هوشمند همخوانی داشته باشد تا علاوه بر دسترسی آسان به تمام بخش های سایت، مشتری را خسته نکند.

آیا طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی در میزان فروش تاثیر گذار است؟

شاید در گذشته کمتر کسی به خرید اینترنتی می‌توانست اعتماد کند. اما در حال حاضر شاهد افزایش تمایل مشتریان به این گونه خرید هستیم. از همین رو تعداد وب سایت های فروشگاهی نیز در حال افزایش می‌باشد. تاثیر تشکیل چنین وب سایت هایی در شناساندن محصول و برند تولید کننده انکار ناپذیر می‌باشد.

اهمیت طراحی سایت و سئو فروشگاه اینترنتی

موتور جستجوگر گوگل روزانه شاهد میلیون ها جستجو توسط کاربران است که قطعا سایت‌هایی موفق هستند که در نتایج جستجوی کاربران در رأس صفحه قرار بگیرند. این امر علاوه بر بهتر دیده شدن نام فروشگاه اینترنتی شما، سبب ایجاد اعتماد بیشتر در مشتری نیز خواهد شد.

به همین منظور است که باید در طراحی سایتتان جوری عمل کنید که از دیدگاه موتورهای جستجوگر با کیفیت قلمداد گردد. کلید این موفقیت در دستان سئو سایت است. پس با انتخاب یک متخصص که با اصول سئو آشناییت کامل دارد، در نتایج اولیه ی گوگل بدرخشید.

طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی موفق

بهترین عمل برای داشتن یک فروشگاه اینترنتی موفق، حدس زدن تمایلات و انتظارات کاربر است. برای درک بهتر این موضوع، لازم است خودتان را به جای آنها قرار دهید. علاوه بر این افزایش سرعت لود شدن سایت، بیان اطلاعات کافی درباره ی محصول، سادگی و در عین حال کاملی، ‌انجام گفت و گو یا مشاوره آنلاین، اجرای تخفیفات به مناسبات خاص و غیره به شما در داشتن سایت یا فروشگاه اینترنتی موفق بسیار کمک خواهد کرد.

طراحی سایت فروشگاهی

برخی موارد وجود دارند که داشتن آنها علاوه بر رونق فروشگاه شما، سبب جذب مخاطب بیشتر خواهد شد.

  •     قابلیت اتصال به درگاه بانکی
  •     دسته بندی محصولات بر اساس ساختار استاندارد
  •     ایجاد امکان جستجوی پیشرفته
  •     قابلیت ثبت نظر مخاطبان و مشتریان
  •     امکان مقایسه محصولات مشابه
  •     طراحی سایت ریسپانسیو
  •     امکان انجام فیلترینگ محصولات
  •     اطلاع از روش های موجود جهت خرید و نحوه ی ارسال
  •     ایجاد لیست علاقه مندی ها
  •     مدیریت مراحل سفارش و پرداخت وجه
  •     مدیریت حساب های مربوط به بانک
  •     ایجاد برنامه چاپ و اعلان خودکار سفارشات
  •     ایجاد یکسان سازی با برنامه مربوط به حسابداری و انبارداری
  •     امکان اعمال کردن کدهای تخفیف
  •     اجرای سیستم  b2b
  •     و موارد دیگر که نوع فروشگاه و سلایق شما و البته نیاز مشتریانتان تعیین کننده آن است.

هر مشتری با مشاهده ی امکانات سایت فروشگاهی انتخاب می کند که مشتری گذری باشد یا تبدیل به مشتری دائمی گردد. به عنوان نمونه وقتی مشتری بتواند به محصول مورد نظرش به آسانی دسترسی داشته باشد تا زمانی که مجبور باشد در بین تعداد زیادی محصولات بدون دسته بندی بگردد تا به مورد دلخواهش برسد، قطعا دیدگاه مثبت تری پیدا خواهد کرد.

برای درک بهتر این که امکانات یک سایت فروشگاهی چقدر می تواند در موفقیت آن تاثیر داشته باشد، در ادامه چند مورد را شرح خواهیم داد:

ایجاد قسمت ثبت نام کاربر جهت خرید از سایت فروشگاه

یکی از قسمت‌های مهم در هر سایت فروشگاهی، قسمت ثبت نام کاربر است. البته این مورد باید استاندارد و مختصر باشد تا کاربر احساس ناامنی از ثبت اطلاعات شخصی اش نداشته باشد.  به عنوان نمونه دریافت آدرس و تلفن مخاطب باعث میشود که در هر خرید لازم نباشد این موارد را ثبت کند. بلکه با قرار گیری خودکار در فیلد مربوطه، کاربر در صورت لزوم آن را ویرایش نماید و به راحتی مراحل خرید را سپری کند.

ایجاد شرایط جلب اعتماد مشتری

یک مشتری ممکن است به راحتی به یک فروشگاه اینترنتی اعتماد نکند. پس این وظیفه ی شماست که سبب جلب اعتماد گردید. به عنوان نمونه استفاده از درگاه معتبر جهت پرداخت آنلاین به مشتری احساس امنیت خواهد داد. مورد بعدی اینکه سعی کنید اطلاعات صادقانه از محصولاتتان در سایت قرار دهید تا مشتری بر اساس آنها بتواند مورد مناسب خود را یافت کند.

امکان مقایسه کردن محصولات

در یک سایت فروشگاهی می تواند محصولات مشابهی وجود داشته باشد که ایجاد امکان مقایسه در آنها به مشتری این اجازه را می دهد که بهترین انتخاب را داشته باشد.

فعال کردن بخش بیان نظر و دیدگاه مخاطب

فعال کردن این بخش دارای مزایای بسیاری است که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •     امکان تشخیص محصولات پرطرفدار و شارژ مجدد و در مقابل حذف محصولاتی که رضایت مشتری را در پی ندارند.
  •     بازخوانی نظر یک مشتری توسط سایر مشتریان که تبدیل به یک تبلیغات رایگان می گردد.
  •     در نهایت هنگامی که کاربر زیادی رضایت خود را از محصولات فروشگاه اینترنتی شما، در قسمت ثبت دیدگاه به اشتراک بگذارند، قطعا در جلب اعتماد دیگر کاربران نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.

امکان جستجوی ساده و پیشرفته محصول

در طراحی فروشگاه اینترنتی، یکی از موارد مهم ایجاد یک باکس جستجوی قدرتمند و پیشرفته برای مشتریان است که بتوانند موارد مورد نظرشان را راحت تر بیابند. این امر می تواند فروش شما را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

تعیین روش های پرداخت در طراحی فروشگاه اینترنتی

روش پرداخت آنلاین: در این روش پس از ارائه ی آنلاین فاکتور خرید به مشتری، وی را به سمت درگاه پرداخت هدایت می کنید.

روش پرداخت در محل: این روش به کاربر این امکان را می دهد که پس از ثبت سفارش و دریافت آن در محل مورد نظر، هزینه ی آن را پرداخت نماید. این روش بسیار محبوب کسانی است که از کلاهبرداری های اینترنتی واهمه دارند و یا اینکه به روش پرداخت آنلاین آگاهی ندارند.

هزینه طراحی فروشگاهی اینترنتی

هر طراحی با توجه به استاندارد های برنامه نویسی که به کار می برد و شرایطی که جهت بالا بردن کیفیت کار اعمال می کند، تعرفه ی وب سایت را تعیین می نماید. این مبلغ می تواند متغیر باشد. با این که هزینه ای که در این راه متقبل می شوید برایتان مهم خواهد بود، اما مهمتر از آن، انتخاب طراحی است که ساخت فروشگاه اینترنتی خود را به او می سپارید. یک سایت فروشگاهی جذاب و کامل قطعا در آینده ای نزدیک، هزینه ی انجام شده را جبران خواهد کرد، پس مهم ترین چیز کیفیت کار است.

با وب آقا در شبکه های اجتماعی همراه باشید