طراحی سایت فروشگاهی چه ویژگی هایی دارد؟

انواع مدلهای طراحی سایت فروشگاهی

در صورتیکه می خواهید برای فروش محصولات خود طراحی سایت فروشگاهی انجام دهید، ما به شما عزیزان در این خصوص کمک می کنیم تا بدانید که چه چیزی نیاز  است. ضروری است بدانید که مهمترین ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی چه چیزهایی هستند. این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا طراحی هایی که زیبا به نظر می رسند را از آنهایی که عملکرد خوبی دارند، جدا کنید.

طراحی سایت فروشگاهی چه ویژگی هایی دارد؟

و اما مهمترین ویژگی های طراحی فروشگاه اینترنتی عبارتند از:

مسیر مشخص برای طراحی سایت

مسیریابی مهمترین قسمت طراحی سایت فروشگاهی است. مسیریابی درست به شما کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی چیزی را که به دنبال آن هستید بیابید. ولی، مسیریابی ضعیف شما را خسته و کلافه می کند و حتی ممکن است منجر شود فروشگاه خود را ترک کنند.

و اما مسیر درست کجاست؟ نظر اصلی ارائه یک راه واضح از صفحه ورود تا صفحه پرداخت است. مهم نیست که بازدید کننده در ابتدا کدام صفحه را باز می کند، آنها باید به سرعت قادر باشند تا راه خود را درون سایت و بدون اینکه مجبور شوند بپرسند “چطور باید …؟” پیدا کنند. اغلب اوقات فقط مهم ترین گروه ها یا مهم ترین صفحات را در مسیریابی اصلی شما ارائه می کند و به مسیر های کم اهمیت فرستاده می شوند.

در یک منوی مناسب برای طراحی سایت فروشگاهی مهم ترین گروه های آنها در بالا قرار دارند و منویی که رو به پایین باز می شود قسمت های مشخصی دارند که به مسیر یابی در جهت درست (و اغلب دقیق تر) راهنمایی می کند.

اهمیت به سلیقه مشتریان

باید در نظر بگیرید که مشتریان شما از آن طراحی چه انتظاری دارند. شما باید یک طرحی را انتخاب کنید که حس میکنید با صنعت فروشگاه شما و نیازهای مشتریان شما مطابقت دارد. اگر شما زمینه ای را انتخاب کنید که به خوبی عمل می کند اما برای شرکت شما مناسب نیست، ممکن است در طول زمان به شما ضربه بزند. اگر شما فروشنده گرانترین لوازم هستید، طرح گرافیکی که شما انتخاب می کنید باید برای منعکس کردن آن زیبا و شیک باشد. اما اگر شما در حال فروش کفش های ورزشی هستید، طراحی معمولی و ساده برای شما کافی است.

از تصاویر زیبا و با کیفیت استفاده کنید

آیا اخیراً به تصاویر بزرگ در فروشگاه های اینترنتی توجه کرده اید؟ این تصاویر بزرگ و چشم گیر فقط زیبا نیستند، آنها به سرعت توجه بازدید کننده را به یک فراخوان عمل جلب می کند. یک نگاه دیگر به صفحه اصلی لحظه ای بیندازید. تصویر پیش زمینه زیبا نشان می دهد که محصول چیست، در حالی که متن روی هم قرار داده شده یک فراخوان عمل دارد: لزوما، ” اینجا را کلیک کنید تا این لنز ها را بگیرید”.

تصاویر بزرگ مانند این، که با فراخوان عمل ترکیب شده اند، کاری عالی در توصیف محصولات شما اجرا می کند و یا باعث می شود مشتریان به یک چیز ویژه نگاه بیندازند. محیط بزرگ به شما اجازه می دهد تا یک محصول را با جزئیات بزرگ برجسته کنید و تصویر درست می تواند برای شما گزینه ای از همان ثانیه اول باشد. البته طراحی سایت شما نباید فقط بر یک یا دو عکس بزرگ در صفحه اصلیتان متمرکز باشد. شما باید از تصاویر محصولات شفاف در طراحی خود استفاده کنید، چه برای هدایت کردن خریداران به صفحات ویژه و چه برای به رخ کشیدن توانایی شما باشد.

سرعت بالای صفحات سایت

خوب است بدانید که اگر یک سایت بیشتر از سه ثانیه زمان برای بارگیری نیاز داشته باشد تقریبا 40 درصد خریداران آنلاین خود را از دست می دهد. هرچقدر فروشگاه شما زیبا باشد، اگر سرعت آن پایین باشد، نرخ پس رفت شما بالا رفته و نرخ تغییر شما به طور چشم گیری پایین خواهد آمد. برای نادیده گرفتن بخش عظیمی از مشتریان خود، باید در نظر داشته باشید که طرحی پیاده سازی نمایید که تمامی بخش ها را به سرعت بارگذاری کند. در غیر این صورت شما پس رفت و نرخ خروج بالایی مشاهده خواهید کرد.

نگران نباشید: به دست آوردن طراحی سایت فروشگاهی زیبا بدون اینکه بازدیدکنندگانتان بی حوصله شوند، کاملا امکان پذیر است. بین ابزار های فشرده سازی، شبکه های تحویل محتوا و پلاگین ها و ترفند های ویژه می توانید مطمئن شوید که حتی بزرگترین تصاویر شما و عناصر گرافیکی بلافاصله بارگیری می شوند. برای بررسی وضعیت سرعت سایت خود می توانید به وب سایت جی تی متریکس مراجعه کنید. GTmetrix یک ابزار رایگان برای تست سرعت و عملکرد وب سایت است که توسط شرکت GT.net طراحی و عرضه شده است.

سازگاری وب سایت با دستگاه های مختلف (ریسپانسیو)

به دلیل افزایش روز افزون خریداران موبایل، مهم است که از دستگاه های مختلف و اندازه های صفحات نمایشی که مشتریان از آن استفاده می کنند آگاه باشیم. طراحی ریسپانسیو یک روش طراحی سایت است که به طور خودکار ظاهر بالا و پایین سایت را برای تطبیق با اندازه ای که در آن نمایش داده می شود معیار سازی می کند. این روش به زودی در سال های اخیر یک استاندارد برای وب سایت ها شده است؛ گوگل فاکتور رتبه بندی سایت با موبایل را در الگوریتم های خود استفاده نموده است.

با افزایش تعداد خریدارانی که از دستگاه های موبایل خود برای خرید استفاده می کنند، طراحی فروشگاه اینترنتی شما باید کاملاً قادر به تطبیق صفحات نمایش با چیزی باشد که دیده می شود. اگر این چنین نباشد، احتمالا میبینید که مشتریانتان سبد های خرید خود را رها می کنند. پس به این موضوع توجه کافی داشته باشید.

در پایان…

ما در این مطلب سعی کردیم تا ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی را به شما توضیح دهیم. شما می توانید برای اطلاع از هزینه طراحی سایت فروشگاهی به صورت آنلاین با توجه به کسب و کارتان با وب آقا در ارتباط باشید. آژانس دیجیتال مارکتینگ و طراحی سایت وب آقا با رعایت تمام امکانات سایت فروشگاهی شما را به صورت اختصاصی طراحی و پیاده سازی می کند.