اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت

The importance of content creation in website design

قبل از این که نسبت به طراحی سایت اقدام کنید، لازم است تولید محتوا سایت را در اولویت قرار دهید و بر روی آن تمرکز کنید. اگرچه طراحی وب اهمیت زیادی دارد و باید تجربه کاربری را مدنظر قرار دهید ولی توجه به محتوای باکیفیت و یونیک چیزی است که کمتر به آن توجه شده است. شما از طریق تولید محتوای باکیفیت می توانید مخاطبان زیادی را جذب کنید. آنچه حائز اهمیت است تولید محتوایی است که معمولا باید برای رفع نیاز مخاطبان انجام شود. اگر قصد دارید، وب سایت شما بازدید خوبی داشته باشد، می بایست قواعد تولید محتوا خوب را بشناسید و از آن استفاده کنید. چنانچه وب سایت شما تجاری است، محتوای یونیک شانس موفقیت شما را دوچندان می کند.

اهمیت تولید محتوا در طراحی سایت

صاحبان وب سایت ها معمولا قبل از شروع طراحی سایت، وب سایت های رقیب را مدنظر قرار می دهند و تلاش می کنند که وب سایت خود را مدرن تر و زیبا تر از وب سایت رقیب انجام دهند. ولی در این میان هیچ توجهی به هدف اصلی سایت و نیاز اصلی کاربران ندارند. اکثرا آنها بعد از انتخاب قالب دلخواه شروع به طراحی سایت می کنند و به طراحی گرافیک می پردازند و از هدف اصلی دور می شوند.
در این وضعیت صاحبان وب سایت ها به جای توجه به نیازهای اصلی کاربران، درگیر گرافیک و طراحی زیبا می شوند و وب سایت را بر مطابق با سبک و سلیقه خود طراحی می کنند. توجه داشته باشید که عدم اهمیت به محتوای سایت سبب شکست کسب و کار می شود. زیرا بدون درک نیاز کاربران نمی توانید به موفقیت برسید.

چند نکته در خصوص اهمیت تولید محتوای سایت

محتوا باید در طراحی اولویت باشد

به طور معمول پس از طراحی گرافیکی سایت، اغلب افراد به بررسی فاکتورهایی مانند مستندسازی، بردکرامپ و دکمه های فراخوان می پردازند. اما این بخش ها تنها مربوط به قالب وب سایت است و شما را از هدف اصلی باز می دارد. در طراحی وب سایت، قبل از هر چیز باید به هدف اصلی سایت توجه کنید. مهمترین نکته این است که بدانید کاربران از وب سایت شما چه می خواهند و لازم است با نیازها و چالش هایی که کاربران با آن مواجه هستند، آشنا باشید.
البته طراحی گرافیک وب سایت نیز بسیار اهمیت دارد و نمی توان آن را نیز کتمان کرد ولی مد نظر داشته باشید که گرافیک سایت باید ساده و کاربرپسند باشد و از شلوغی صفحات خودداری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا تولید محتوا را در اولویت کار خود قرار دهید و سپس به طراحی گرافیکی بپردازید. زیرا با تولید محتوا می توانید با کاربران تعامل برقرار کنید و آن ها را به مشتریان دائمی و بالقوه تبدیل نمایید.

بر محتوای اصلی وب سایت تمرکز کنید.

سعی کنید برای تمام صفحات وب سایت خود محتوای مناسب قرار دهید. به عنوان مثال در بخش درباره ما، به معرفی خود و فعالیت هایی که انجام می دهید، بپردازید. محتوا باید جذاب و روان باشد و از نوشتن کلمات پیچیده خودداری کنید. در ادامه به برخی از قسمتهای سایت که می تواند از استراتژی های تولید محتوا بهره مند شوند، اشاره شده است :

• صفحه اصلی
• صفحه درباره ما
• صفحه خدمات
• صفحات اولیه فروشگاه و محصولات
• پروژه ها و نمونه کارها
• صفحه بلاگ
• صفحه ارتباط با ما

تعادل را برقرار کنید.

شما باید بین کاربران و بخش های مختلف سایت ارتباط برقرار کنید. می توانید برای درک بهتر این موضوع خود را به جای کاربران در نظر بگیرید. فرضا اگر وارد سایتی شدید، توقع دارید چه محتوایی مشاهده کنید؟ به عنوان مثال در طراحی سایت فروشگاهی، باید دسته بندی های محصولات محتوای مشخصی داشته باشند. همچنین در صفحه معرفی هر محصول، باید به جزئیات کامل آن اشاره شود. محتوا باید ساده و روان باشد و توضیحات کافی در خصوص موضوع شما را بیان کند. سعی کنید مطابق با نیاز کاربران پیش بروید و به آنچه که لازم است در دسترس آن ها قرار گیرد، توجه کنید.
ممکن است این کار دشوار به نظر برسد، پس بهتر است در وب سایت خود بخشی را برای نظرسنجی در نظر بگیرید تا کاربران نظرات خود را با شما در میان بگذارند.

موتورهای جستجو را دست کم نگیرید.

محتوا، در موضوعات مختلف در سایتها و شبکه های مجازی بارگذاری می شود. اکثر کاربران از طریق جستجو به وب سایت شما وارد می شوند، پس سعی کنید قواعد سئو را رعایت کنید. تا در رتبه های بالاتر نتایج گوگل یا دیگر موتورهای جستجو قرار بگیرید. به قواعد بهینه سازی وب سایت، سئو گفته می‌ شود. رعایت نکات سئو برای افرادی که یک وب سایت را اداره می کنند، اهمیت زیادی دارد.
همچنین به روز نگه داشتن سایت سبب می شود تا وب سایت شما در نتایج اولیه گوگل نشان داده شود. در غیر این صورت به انتهای لیست گوگل خواهید رفت و کسی وب سایت شما را دنبال نخواهد کرد.
پس تولید محتوای هدفمند را در دستور کار خود قرار دهید و تنها به تخصصی بودن مطلب اهمیت ندهید، محتوا باید برای همه کاربران ساده، روان و واضح باشد.

سخن پایانی

تولید محتوا سایت به طور اصولی باعث موفقیت شما در کسب و کار می شود. همچنین صرف وقت و هزینه برای تهیه محتوای مطلوب سبب افزایش بازدهی وب سایت خواهد شد. توجه داشته باشید که منظور از تولید محتوا، تنها جمع آوری و کپی کردن اطلاعات وب سایت های دیگر نیست، بلکه شما باید برای همه بخش های وب سایت خود محتوایی مناسب و به دور از کپی تهیه کنید. از این طریق می توانید نتیجه بهتری کسب کنید. تیم وب آقا با سالها تجربه در زمینه طراحی سایت، آماده ارائه خدمات تولید محتوا به شما عزیزان می باشد، جهت دریافت مشاوره، با ما در ارتباط باشید.