خدمات دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی دیجیتال

خدمات دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی دیجیتال

خدمات دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی دیجیتال موضوع دیگری است که قصد داریم در این مطلب به بحث و بررسی آن بپردازیم. در گذشته کسب و کارها، از روش‌ های سنتی برای تبلیغات استفاده می‌ کردند. از انواع روش های بازاریابی و تبلیغات گذشته می توان به درج آگهی در روزنامه و مجلات، بازاریابی تلفنی، تبلیغ در رادیو و تلویزیون، پخش تراکت‌ ها در  اماکن شلوغ، نصب بنرهای تبلیغاتی در خیابان ها و مناطق پر تردد اشاره کرد.

اما به مرور زمان با همه گیر شدن اینترنت، تبلیغات آنلاین جایگزین روش‌ های سنتی شد و کسب و کارها این روش ها را به کار گرفتند. این موضوع باعث شد تا خدمات دیجیتال مارکتینگ و انواع بازاریابی دیجیتال رونق بگیرد. در نتیجه استفاده از روش های سنتی محبوبیت خود را از دست دادند و روش های بازاریابی دیجیتال جایگزین روش های سنتی شدند. در حال حاضر خدمات دیجیتال مارکتینگ، تبلیغات کلیکی گوگل، بهینه سازی موتورهای جستجو، تبلیغات گوگل و تبلیغات در شبکه های اجتماعی باعث شدند تا دنیای تبلیغات متحول شود.

در صورتی که شما تمامی قوانین بازاریابی اینترنتی را مدنظر قرار دهید و از یک تیم حرفه ای مشاوره دیجیتال مارکتینگ راهنمایی بگیرید، قطعا می توانید در فضای آنلاین کسب و کارتان را گسترش دهید.

منظور از خدمات دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ که به آن بازاریابی دیجیتال نیز گفته می شود، به بازاریابی محصولات یا خدمات به کمک فناوری‌ های دیجیتال از طریق اینترنت، شبکه‌ های اجتماعی، وب سایت گفته می شود که به وسیله موبایل، کامپیوتر یا هر ابزار دیجیتالی دیگر انجام می شود.

روش بازاریابی آنلاین با روش‌ های سنتی کاملا متفاوت است. در حال حاضر اغلب پلتفرم‌ های تبلیغاتی مانند شبکه های اجتماعی و وب سایت امکان دسترسی به گزارش‌ ها را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید تجزیه و تحلیل جامعی از داده‌ ها داشته باشید.

به عنوان مثال در طراحی سایت از طریق آنالیز گوگل آنالیتیکس می‌ توانید اطلاعات دقیق و مفیدی از مخاطبین و عملکرد محتوا کسب کنید. خوب است بدانید که امکان تجزیه و تحلیل کسب و کارهای دیجیتال خیلی بهتر از دنیای آفلاین است و شما به آسانی می توانید آمار دقیقی از رفتار مشتریان، تعاملات کاربران، علاقه مندی های مشتریان و غیره را کسب کنید. حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که این داده ها چه کمکی به شما می کند؟ اهمیت این داده ها و اطلاعات در چیست؟ در پاسخ به این سوال خوب است بدانید که این داده ها و اطلاعات رفتار درستی از کاربران را به شما نشان می دهند. ضمن این که می‌توانید خدمات و محصولات خود را مطابق با نیاز مشتریان تهیه نمایید و حتی بر این اساس محتوای شخصی سازی شده بسازید. این اطلاعات به شما کمک می کنند تا مشتریان بیشتری جذب کنید به فروش بالایی دست یابید.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ به چه معناست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال در حقیقت یک برنامه یا مسیر عملی است که به شما کمک می کند تا به اهداف بازاریابی از پیش تعیین شده دست یابید. در واقع استراتزی دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا قدم به قدم و بر اساس اولویت‌ ها پیش بروید تا بتوانید در کسب و کار خود موفق باشید. بعد از مشخص نمودن این هدف ها باید نسبت به ایجاد و اجرای کمپین‌ های بازاریابی دیجیتال اقدام نمایید.

مد نظر داشته باشید که استراتژی بازاریابی دیجیتال و کمپین بازاریابی دیجیتال یک مفهوم ندارند و با یکدیگر متفاوت هستند. منظور از استراتژی بازاریابی دیجیتال این است که یک طرح جامع یا اولیه داشته باشیم تا از طریق آن به اهداف بلند مدت و بزرگ خود برسیم. ولی منظور از کمپین های بازاریابی دیجیتال استفاده از تاکتیک‌ هایی است که به منظور دستیابی به اهداف خرد و کوتاه مدت به کار گرفته می شوند.

بازاریابی اینترنتی و اهمیت آن

چرا خدمات ديجيتال ماركتينگ وب آقا؟

ممکن است این سوال به ذهن شما خطور کند که چرا بهتر است از خدمات دیجیتال مارکتینگ وب آقا استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال خوب است ابتدا با خدمات بازاریابی دیجیتال وب آقا آشنا شوید.

مزایای بازاریابی دیجیتال

در ادامه مطلب به توضیحاتی در خصوص مزایای بازاریابی دیجیتال اشاره شده است که عبارتند از:

1. فراهم بودن امکان بررسی و اندازه‌ گیری 

با توجه به این که کانال‌ های متعددی وجود دارید که می توانید محتوا و تبلیغات خود را در آن فضای دیجیتال منتشر کنید، ابزار زیادی برای تحلیل نتایج ایجاد شده که می توانید با توجه به نیاز خود از آن ها استفاده کنید. این ابزارها عبارتند از گوگل آنالیتیکس، گوگل دیتا استودیو و سرچ کنسول.

در واقع از طریق هر کلیکی که توسط کاربر انجام می‌ شود، یا سبد خریدی که تکمیل می کند ولی پرداخت انجام نمی‌ دهد، مدت زمانی که در هر یک از صفحات صرف می کند و دیگر اطلاعات مشابه، شما می توانید از طریق این ابزار به اطلاعات جامعی دست یابید. مد نظر داشته باشید تمامی اطلاعاتی که از طریق این ابزارها به دست می آورید به شما کمک می کنند تا فروش خدمات و محصولات خود را افزایش دهید. پس از مدتی می توانید مقایسه ای نسبت به عملکرد خود داشته باشید و از این طریق برای موفقیت در کمپین های خود از آن ها کمک بگیرید.

2. خدمات بازاریابی اینترنتی به افزایش کارایی و بهینه سازی کمپین‌ها کمک می کند.

با پیدایش شبکه های اجتماعی و روش های بازاریابی دیجیتال، بازاریابان توانستند به فضای ایده آلی برای تبلیغات و فروش دست یابند. ای فروش از طریق وب‌ سایت‌ ها و اپلیکیشن‌ های مختلف صورت می پذیرد. کانال‌ های مختلف فروش برای بازاریابان این امکان را فراهم می کند تا بتوانند بررسی دقیقی بر عملکرد کمپین‌ های دیجیتال مارکتینگ داشته باشند.

در حقیقت این بررسی‌ ها به صاحبان کسب و کارها کمک می کنند تا نقاط مثبت و منفی کمپین‌ ها، نتایج مثبت به دست آمده و اشتباهاتی که رخ داده مشخص شود  تا از این طریق بتوانند طرح‌ های خلاقانه‌ ای را برای بهبود تعامل مخاطبان و افزایش فروش خود به کار گیرند.

3. دسترسی هدفمند در ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ

با توجه به فراگیر شدن شبکه های اجتماعی در حال حاضر میلیاردها کاربر در شبکه‌ های اجتماعی وجود دارند که زمان زیادی را در این شبکه ها صرف می کنند، معرفی و شناسایی برند، فروش محصولات، ارائه خدمات، برندسازی دیجیتال از این طریق به راحتی انجام می شود.

همچنین از این طریق شما می توانید نسبت به تعریف پرسونای مخاطبین خود اقدام کنید و از این طریق آن‌ ها را به عنوان هدف در نظر بگیرید. به عنوان مثال مخاطبین شما می‌ توانند دختران و پسران نوجوان 20 تا 30 سال باشند که به دنیال یادگیری مهارت در حوزه کامپیوتر و طراحی سایت هستند. در هر صورت خدمات دیجیتال مارکتینگ محدود به هیچ گروه سنی یا شغل خاصی نمی شود.

انواع بازاریابی دیجیتال

4. امکان هدف گذاری مجدد در خدمات بازاریابی دیجیتال

هدف گذاری مجدد به نوعی از بازاریابی گفته می شود که این امکان را برای شما فراهم می کند تا تبلیغات مرتبط را به کاربرانی نشان دهید که از صفحات خاصی از وب‌ سایت شما بازدید نموده اند. فرض کنید شما دارای یک وب سایت فروشگاه اینترنتی هستید و فردی در سایت شما به دنبال کفش مردانه برند نایک است ولی در حین جستجو در صفحات کالای مد نظر خود را پیدا نمی کند. در این صورت شما می توانید به کمک خدمات دیجیتال مارکتینگ او را با تبلیغات مرتبط با برند نایک مورد هدف قرار دهید. این کار را می توانید با ارسال ناتیفیکیشن یا اس ام اس در زمان  مناسبت های خاص یا تخفیفات انجام دهید.

5. افزایش نرخ بازگشت سرمایه

یکی از مزایای مهم و اصلی اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، نرخ بازگشت سرمایه می باشد. در واقع هدف اصلی خدمات دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال، کمک به شماست تا بتوانید سرمایه خود را برگردانید. یعنی به سود و فروش بیشتری برسید.

6- آگاهی از برند یا افزایش Brand Awareness

از مزایای دیگر خدمات دیجیتال مارکتینگ می توان به دستیابی به لایه های بالایی کسب و کار اشاره کرد. برندسازی یکی از این لایه ها است. برندینگ به شما کمک می کند تا  نزد مخاطبان خود جذاب و تاثیرگذار باشید.

در واقع، هنگامی که با دیجیتال مارکتینگ مشتریان از برند شما مطلع می شوند و جذابیت و اهداف منحصر به فرد برند شما در ذهن آن‌ ها نقش می بندد، جذب مشتری و افزایش فروش نیز صورت می گیرد.

توجه داشته باشید که آژانس دیجیتال مارکتینگ وب آقا با فعالیت در زمینه بازاریابی دیجیتال، خدمات دیجیتال مارکتینگ زیر را به شما عزیزان ارائه می‌ دهد که عبارتند از:

  • طراحی سایت
  • خدمات سئو
  • بررسی و آنالیز تکنیکالی رقبا
  • برگزاری کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

شما مخاطبان عزیز می‌ توانید به منظور بهبود کسب و کار و افزایش فروش خود از مشاور ما در خصوص بازاریابی دیجیتال بهره مند شوید.