نحوه طراحی سایت مارکت پلیس (marketplace) چگونه است؟

طراحی سایت مارکت پلیس

طراحی سایت مارکت پلیس (بازار آنلاین)  یکی از بهترین مدل‌های فروشگاه اینترنتی و کسب و کار اینترنتی در جهان است که گروهی از تامین‌کنندگان، فروشندگان و خریداران آن را تشکیل می دهند. مارکت پلیس میتواند یک وبسایت یا برنامه کاربردی باشد که خرید از منابع مختلف را آسان میکند. گرداننده این بازار کار، هیچ موجودی کالایی ندارد و کسب و کار او این است که موجودی کالای دیگر افراد را به یک کاربر ارائه دهد و نقل و انتقال کالا را تسهیل کند. امروزه این نوع مدل کسب و کار طرفداران زیادی پیدا کردند، دلیل اصلی آن هم این است که به دنبال حذف واسطه‌ها نیست؛ بلکه به دنبال افزایش سود تامین‌کنندگان و مصرف‌کنندگان می باشد.

سایت eBay، بهترین نمونه ای بازار آنلاین است که هرچیزی را به هر کس می فروشد. انواع دیگری نیز وجود دارند.

 

طراحی سایت مارکت پلیس (marketplace)

بازار آنلاین یا مارکت پلیس، فروشگاهی است که همه می‌توانند محصولات و خدمات خود را برای فروش قرار دهند؛ مشتریان از تامین‌کنندگان مختلفی می توانند محصولات مورد نظر خود را خرید نمایند. در این بازار آنلاین تامین‌کنندگان،  لیست محصولات خود را در اختیار مدیر کسب و کار اینترنتی (مدیر سایت) قرار می‌دهند تا مدیر فروشگاه اینترنتی آن‌ها را در سایت اضافه نماید؛ یا بعد از تایید مدیریت سایت، تامین‌کنندگان عکس و توضیحات محصولات‌ و خدمات‌شان را در وب سایت آپلود می‌کنند.

در این گونه فروشگاه ها ارتباط بین خرید و تامین کننده ایجاد می‌شود و مدیر سایت مالک محصول نیست؛ صرفا محصول‌ها و وب‌سایت را مدیریت می‌کنند و در واقع نقش آن رابط بین آن‌ها می باشد. از آنجایی که راحتی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند، در طول چندسال گذشته، تعداد فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس بسیار افزایش یافته است.

انواع فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس

انواع فروشگاه اینترنتی مدل مارکت پلیس

مدل عمودی / مدل افقی / مدل جهانی

  • بازار آنلاین عمودی، محصولات بسیاری از منابع را به فروش می رساند اما همگی از یک نوع هستند. برای مثال سایت Truefacet.com تنها جواهر و محصولات مرتبط با آن را می فروشد. این سایت کار مهم تضمین اعتبار را انجام میدهد و از آنجایی که جواهر یک کالای با ارزش است، این خود یک ارزش افزوده مهم به حساب می آید.
  • بازار آنلاین افقی نیز محصولات زیادی را به فروش می رساند اما همگی یک ویژگی مشترک دارند.
  • بازار آنلاین جهانی همه چیز می‌فروشد. بهترین نمونه آن eBay می باشد. eBay 167 میلیون کاربر، 1 میلیارد کالا برای فروش دارد و بیش از 80 درصد آنها جدید هستند و این سال، حدود 90 میلیارد ارزش کالاهایی است که فروش خواهد رفت. جذابیت آنها، گسترده بودن کالاهایشان است.

چه چیزی بازارها را با انگیزه می کند؟

امروزه تقریبا در هر نوع تجارت الکترونیک، چیزی وجود دارد که همه را سریع‌تر و کارآمدتر می‌سازد: سایت Amazon.com. هیچ چیز به اندازه داشتن یک رقیب بزرگ با منابع نامحدود، قابلیت فن‌آوری و پتانسیل، انگیزه‌دهنده نیست. خود سایت آمازون یک بازار ترکیبی است که محصولات خود و دیگر شرکت‌ها را عرضه می‌کند، در حالی که یک پلت فرم برای انجام داد و ستد برای خریداران و فروشندگان در آمازون یا با کمک آمازون از طرق مختلف فراهم می‌کند.

بازارهای ترکیبی بسیاری نیز وجود دارند. شرکت‌های متعدد اعم از کوچک و بزرگ، شامل walmart، دومین سایت تجارت الکترونیک در کشور به گفته  comScore، به کاربران این امکان را می‌دهد تا محصولات خود را در بازارهایی که از وب سایت‌های مختلف تجارت الکترونیک استفاده می‌کنند، عرضه کنند. اگر آن‌ها بخوبی اداره شوند، بازار به وب سایت‌های تجارت الکترونیک می پیوندد که موجب افزایش ترافیک و مجموعه‌ای وسیع‌تر از محصولات می‌شود و به مشتریان دلایل بیشتری برای ماندن در سایت می‌دهد و در آن پرسه نمی‌زنند.

همانطور که جذابیت فروشگاه‌های زنجیره ای کاهش می‌یابد، بازارهای آنلاین به نظر می‌رسند یکی از مکان‌هایی باشند که جایگزین خرده‌فروش چند برندی می‌شوند. ما اکنون شاهد افزایش شدید بازارها هستیم. ایان فریدمن، رئیس تعاونی سرمایه‌گذاری Goldman Sachs و عضو تیم Venture Capital & Growth Equity، که یک بحث گروهی را در بازارها در Shoptalk تعدیل کرد، گفت: “برای موفقیت بازارها، آن‌ها باید سه چیز را به خوبی انجام دهند:

  • کاهش اصطکاک در فروش و خرید برای ایجاد نقدینگی کافی در هر دو طرف بازار
  • ایجاد سطح بالاتری از اعتماد و شفافیت برای تشویق مشارکت
  • ایجاد مکانیسم‌های فعال و واکنشی برای پرداختن به مسائل اجتناب‌ناپذیر که بین شرکت کنندگان در بازار ایجاد می‌شوند.

اکنون در مفاهیم خرده فروشی جدید در صنعت خرده فروشی، افزایش و رشد در بازارها امری رایج است. علاوه بر این، چیزی دیگری که رایج است، ایجاد یک شک اقتصادی کوچک پس از مدت کوتاه می باشد و تنها موفق‌ترین ها در آن زنده می‌مانند. در نهایت، همه بازارهای آنلاین، همگی باید با ارائه کارایی و ارزش منحصر به فرد برای مصرف کنندگان ، قدرت ماندن خود را ثابت کنند. آن‌هایی که نمی‌توانند به نتیجه دلخواه برسند، سهام بازار را از دست خواهند داد، همانطور که فروشگاه های زنجیره ای اکنون سهام از دست می دهند و در نهایت آن بازارها ناپدید خواهند شد. آن‌هایی که می‌توانند زنده بمانند و به طور موثر با آمازون رقابت کنند، به ایجاد ارزش و سودآوری ادامه خواهند داد.

مارکت پلیس و مزایای آن

مزایای طراحی سایت مارکت پلیس برای تأمین‌کنندگان کالا

  •     فروش آسان‌تر کالا
  •     فروش سریع‌تر کالا
  •     سود بیشتر به دلیل فروش بیشتر
  •     دسترسی به نقاط دورافتاده کشور
  •     کاهش و حتی حذف هزینه بازاریابی برای فروش کالا
  •     مزایای بازار اینترنتی مارکت‌پلیس برای مشتریان
  •     خرید آسان‌تر کالا از خانه
  •     انتخاب آسان بدون صرف وقت و انرژی
  •     انتخاب از میان تعداد کالاهای بسیار زیاد
  •     شناخت بهتر محصولات و برندها
  •     امکان مقایسه قیمت یک محصول واحد از بین چندین تأمین‌کننده
  •     خرید ارزان‌تر کالا به شکل باورنکردنی
  •     خرید با اطمینان از کیفیت کالا

 

طراحی فروشگاه آنلاین با وب آقا

آیا به دنبال طراحی یک وبسایت فروشگاهی حرفه‌ای هستید؟ شرکت وب آقا با برخورداری از تیم متخصص و حرفه‌ای، به شما کمک می کند تا طراحی وبسایت فروشگاهی ایده‌آلتان به واقعیت تبدیل شود. خدمات طراحی سایت فروشگاهی شرکت وب آقا شامل طراحی سفارشی وبسایت، ایجاد سیستم مدیریت محتوا، امنیت بالا، طراحی ریسپانسیو و سئو است. با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها و بهترین ابزارها، ما وبسایتی منحصربفرد و با رابط کاربری شگفت‌انگیز برای شما ایجاد خواهیم کرد.

با وب آقا، وبسایتی منحصربفرد خواهید داشت که باعث افزایش فروش و ارتباط بهتر با مشتریانتان خواهد شد. همچنین، وبسایت شما بر روی تمام دستگاه‌ها به خوبی نمایش داده می‌شود و در موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده است. همین حالا با ما تماس بگیرید و با تیم ما درباره طراحی وبسایت فروشگاهی خود صحبت کنید. ما در انتظار شما هستیم تا به شما راهنمایی کنیم و بهترین راهکارهایی را برای نیازهایتان ارائه دهیم.